ارتقادی سئو سایت

چگونه سئو را افزایش دهیم 36 تکنیک برتر

هر یک از این شرکت ها دارای تجربه بالایی هستند اما در نهایت پیشنهاد ماهم، استفاده از خدمات سئو در شرکت سوبلز است. شما می‌توانید درصورت داشتن هرگونه سوال از این مجموعه، به سایت آن‌ها مراجعه کرده و یا با کارشناسان تماس بگیرید. دی ام تابان یکی از شرکت‌های سئو است که در کنار سایر مجموعه‌های فعال در این حوزه، خدماتی در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ ارائه می‌دهد. این شرکت با مدیریت پروژه‌های مختلف و اجرای استراتژی‌های مختلف سئو ، در بهبود رتبه سایت‌ها نقش دارد. این مجموعه هم‌زمان چندین پروژه سئو را مدیریت می‌کند و تجربه همکاری با کسب‌وکارهای مختلف را دارد. آشنایی با SEO و فلسفه آن، چیزی نیست که مختص برنامه‌نویسان و طراحان سایت باشد.

خوش‌بختانه طی سال‌های اخیر، با بهبود الگوریتم‌های موتورهای جستجو و توسعه دانش هوش مصنوعی و تحلیل متن، باعث شده است که چنین مواردی کمتر و کم‌رنگ‌تر شوند. شما می‌توانید پکیج جامع سئو گوگل هندز را با قیمت بسیار مناسب از وبسایت آکادمی مای کاستومر تهیه نمایید. الگوریتم گوگل دارای پیچیدگی‌های زیادی است و گوگل هرگز این جزئیات را افشا نمی‌کند. متخصصین سئو فقط در مورد تکنیک‌های عمومی مثل متا تگ، عکس‌ها و غیره اطلاع دارند. در واقع می‌توان گفت که متخصصان واقعی سئو همه مانند هم خواهند بود.

از طرف دیگر، تصاویری که در تگ متن جایگزین خود از کلمات کلیدی هم استفاده کرده باشند توسط گوگل دیده می‌شوند و چه بسا در قسمت تصاویر جست‌وجوشده در صفحه نتایج دیده شوند. وب 24 یکی از شرکت‌های با سابقه در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ است که خدمات مختلفی در زمینه بهینه‌سازی سایت و سئو ارائه می‌دهد. این مجموعه تجربه زیادی را در این حوزه داشته و در اجرای پروژه‌های سئو نقش داشته است. مهم در معرض دید قرار گرفتن است، اگه شما بهترین وبسایت را داشته باشید ولی سایتتان بازدید کننده ای نداشته باشد و برای موتور های جستجو بهینه نشده شده باشد در عمل این وب سایت برای شما سودی ندارد. زمان افزایش رتبه سایت در گوگل به پارامترهای زیادی مانند میزان سابقه شما بستگی دارد.

اگر شما از جدیدترین تکنیک‌های سئو برای رشد وب سایت خود استفاده نمایید، می‌توانید ترافیک را در سایت بیشتر کرده و اعتماد بازدید کنندگان را نیز جلب کنید. علاوه بر آن اعتبار وب سایت شما افزایش می‌یابد و این مسیر موفقیت کسب و کار شما را هموارتر می‌کند. از این رو صاحبان وب سایت می‌بایست انواع روش‌های جدید سئو کردن وب سایت را بشناسند و با استفاده از این روش‌ها سایت خود را به صفحات اول گوگل هدایت کنند. موتورهای جستجوگر google بر اساس الگوریتم‌های مختلفی که دارند، بهترین وب سایت را تشخیص داده و آن را به کاربران خود نشان می‌دهند. طبق تحقیقات به دست آمده روزانه حدود سه و نیم میلیون جستجو در گوکل انجام می‌شود. همین اعداد نشان می‌دهند که داشتن یک رتبه خوب نزد موتورهای جستجوگر گوگل تا چه میزان در ارتقای وب سایت و رشد کسب و کار اهمیت دارد.

کلمات کلیدی را به صورت طبیعی و متناسب در نوشته های خود قرار دهید. شما باید از کلماتی استفاده کنید که کاربران آن را جستجو می‌کنند اما در این مورد افراط نکنید. شما می توانید از این ابزار برای بررسی کل وب سایت و یا صفحات خاص استفاده کنید. موارد خاصی وجود دارد که می توانید برای افزایش اعتبار وب سایت خود انجام دهید. اگر تا به حال این کار را نکرده اید احتمالا اکنون رتبه سئو خوبی ندارید. دوره های آموزش سئو رایگان تیم سئو سایت وب داران یک فرصت استثنایی است که نباید از دست بدهید.

اما در این راه باید دقت کرد که محتوا علاوه بر مفید بودن، باید منحصر به فرد نیز باشد. به این معنی که یکی از خط قرمز ها در مورد تولید محتوا، استفاده از محتوای کپی از رقبا و دیگر سایت ها است. بنابراین همواره به کیفیت و منحصر به فرد بودن محتوا تولید شده دقت کنید. به یاد داشته باشید تجربه کاربری فراتر از عناصری که نام بردیم، با فرآیند احراز هویت نیز در ارتباط است. در واقع احراز هویت کاربر زیر بنای اعتماد وی به یک وب سایت به شمار می‌آید. با استفاده از استانداردهایی نظیر استاندارد OIDC می‌توانید احراز هویت کاربران را انجام دهید و امنیت فعالیت آن‌ها در وب سایت را بیشتر کنید.

SEM یا بازاریابی موتور جستجو، به فرایندی اطلاق می‌شود که در آن با پرداخت هزینه و انتخاب کلمات کلیدی مناسب، می‌توانید سایت خود را در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل نمایش دهید. برای اجرای این استراتژی، می‌توانید از روش‌هایی مانند تبلیغات بنری، تبلیغات کلیکی یا پاپ‌آپ بهره ببرید تا دسترسی بیشتری به مخاطبان هدف خود پیدا کنید. یکی از مهم‌ترین مراحل در راه‌اندازی کمپین سئو، انتخاب کلمات کلیدی مناسب است. انتخاب صحیح این کلمات می‌تواند شما را به درستی به مخاطبان هدف معرفی کند، در حالی که انتخاب اشتباه آن‌ها می‌تواند به از دست دادن کاربران و مشتریان منجر شود. برای دستیابی به نتیجه مطلوب، ابتدا باید تحقیق کلمات کلیدی خود را اولویت‌بندی کرده و سپس بر اساس آن‌ها محتوای جذاب و هدفمند تولید کنید.

استفاده از ابزارهایی مانند توسعه‌دهنده وب Accessibility Inspection در مرورگرهای مختلف و نیز مراجعه به استانداردهای دسترسی پذیری وب می‌تواند به بهبود دسترسی پذیری صفحات وب کمک کند. Page Accessibility به معنای دسترسی پذیری صفحات وب است و به اطمینان از اینکه همه کاربران، از جمله افراد با معلولیت‌های مختلف، بتوانند به صفحات وب دسترسی پیدا کنند، می‌پردازد. Yoast SEO یکی از معروف‌ترین و پر کاربرد ترین افزونه‌های سئو سایت در وردپرس است. به عنوان مثال، متن جایگزین برای تصویر یک گربه می تواند “گربه سفید با چشمان آبی” باشد. این متن کوتاه و شفاف تصویر را توصیف می کند و کاربران کم بینا به دقت محتوای تصویر را درک می کنند.

قبل آنکه به فکر سئو سایت باشید باید روی تجربه کاربری بازدیدکنندگان تمزکر کنید. بدین ترتیب ارتقای رتبه با بهبود ساختار سایت و تجربه کاربری صورت می‌پذیرد. نحوه چینش صفحات سایت، کیفیت محتوا و لینک‌ سازی داخلی بین محتواها برای گوگل بسیار اهمیت دارد. همچنین تولید محتوا ارزشمند مهم‌ترین اساس برنامه محتوایی در هر کسب‌وکاری محسوب می‌شود؛ بنابراین، برای موفق شدن نیاز به به تولید محتوای باکیفیت، به‌روز، بهینه شده و منظم دارید. همچنین ساختار انتشار محتوای سایت را بر اساس تکنیک پیلار کانتنت (Pillar) و کلاستر (Cluster) یا کرنر استون بنا کنید و ساختار مقالات خود را بر اساس تکنیک آسمان خراش شکل دهید.

Google Analytics به شما این امکان را می‌دهد که بدانید غالب کاربران شما از چه مرورگرهایی استفاده می‌کنند. با دانستن این مساله می‌توانید سایت خود را برای این موتورهای جست و جو و تجربه بهتر کاربران بهینه کنید. توصیه این است که برای لینکسازی داخلی از کلمات کلیدی و کلمات مرتبط صفحات استفاده نمایید. برای بهینه‌سازی این بخش، سرعت بارگذاری صفحات سایت باید به حداکثر برسد. یک ابزار است که اطلاعاتی درباره عملکرد صفحه شما در موتورهای جستجوی اصلی ارائه می‌دهد. ترافیک و حضور سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل اندازه‌گیری، نگهداری و رفع مشکل کنید.

به دنبال کلمات کلیدی طولانی یا کلمات کلیدی خاصی باشید که رقابت کمتری دارند و همچنان به محتوای شما مرتبط هستند. با بررسی این عوامل می‌توانید بر روی ترافیک بیشتر و جذب کاربر کار کنید. بعد از آن که با صفحات کم بازدید خود آشنا شدید، باید محتوای آن‌ها را با کلمات کلیدی جدید و جذاب برای کاربران تغییر دهید. شما باید به دنبال آن باشید که چه عناوینی برای کاربران شما جذاب است. برخی از بازاریابان محتوا استفاده از نقشه‌های ذهنی را مفید می‌دانند.

Cannibalization کلمات کلیدی وقتی اتفاق می‌افته که چندین صفحه از سایتت با یک کلمه کلیدی خاص رتبه می‌گیرن، ولی این باعث می‌شه گوگل نتونه تصمیم بگیره کدوم صفحه رو بالاتر نمایش بده. وقتی این پایه‌ها محکم باشن، سایتت می‌تونه درست کار کنه و موتورهای جستجو هم به‌ راحتی می‌تونن سایتتو بخزن (crawl کنن) و ایندکس کنن. اگه بخوای سئوی خوبی داشته باشی و توی نتایج جستجو دیده بشی، باید مطمئن بشی که زیرساخت سایتت از نظر فنی درست و بهینه‌ست. نقشه سایت XML یه فایله که کمک می‌کنه موتورهای جستجو مثل گوگل، تمام محتوای مهم سایتت رو راحت‌تر بخزن (پیدا کنن و در دیتابیسشون ذخیره کنن). این نقشه، ساختار سایتت رو به گوگل و بقیه نشون می‌ده و یه سری اطلاعات دیگه هم ارائه می‌کنه، مثل اینکه آخرین بار کی یه صفحه خاص به‌روزرسانی شده. در این مطلب 0 تا 100 نحوه بالا بردن سئو سایت را به شما آموزش دادیم.

لینک‌های شکسته (Broken Links) همون لینک‌هایی هستن که وقتی کاربر روشون کلیک می‌کنه، به صفحه‌ای هدایت نمی‌شه و معمولاً با خطای 404 مواجه می‌شه. این لینک‌ها هم تجربه کاربری رو خراب می‌کنن و هم روی سئو تأثیر منفی دارن. برای اینکه سایتت همیشه بهینه باشه، باید به‌طور مرتب لینک‌های داخلی و خارجی سایتت رو بررسی و لینک‌های شکسته رو اصلاح کنی. در صورتی که سایت شما مسیر کلیک کوتاهی داشته باشد، موتورهای جستجو نیز زمان کمتری را برای بررسی سایت شما صرف می کنند. یکی از روش های بالا بردن رنکینگ سایت، فراهم کردن دسترسی آسان کاربر به صفحات مختلف سایت است.

برای بهینه سازی محتوای صفحه، باید به محتوای مناسب و به روز، عناصر جذاب و تصاویری با کیفیت، قالب بندی مناسب و دسته بندی مناسب توجه کرد. سئو سایت و بهینه سازی سایت برای هر کسب و کاری بسیار مهم و ضروری می‌باشد. جا دارد اشاره کنیم که آژانس مای کاستومر با تیمی متخصص و متشکل از کارشناسان باتجربه، خدمات سئو را به‌صورت حرفه‌ای و اصولی جستجو ارائه می‌دهد. این آژانس با تحلیل دقیق کلمات کلیدی، بررسی رقبا و اجرای استراتژی‌های سئو داخلی و خارجی، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری کسب کنند و ترافیک هدفمندی به وب‌سایت‌های خود جذب نمایند. تحقیق کلمات کلیدی مناسب یک گام اساسی در استراتژی بهبود سئو سایت است. کلمات کلیدی عبارت‌هایی هستند که کاربران هنگام جستجوی اطلاعات، محصولات یا خدمات در موتورهای جستجو وارد می‌کنند.

برای افزایش سرعت بارگذاری وب سایت بهتر است که تصاویر را بهینه سازی کرده تا تجربه کاربری بهتری را ایجاد کرد. کلمه کلیدی در ابتدای پاراگراف آغازین صفحه باعث می‌شود تا موتورهای جستجو بهتر محتوای مد نظر را پیدا کنند. جستجوی کلمه کلیدی یکی از ابتدایی‌ترین موارد سئو است که باید قبل از تهیه مطالب صفحات به آن توجه داشت. تگ H1 یکی از مواردی است که برای بهینه سازی آن زمان زیادی نیاز ندارید. بهتر است که تگ H1 خود را متفاوت‌تر از بقیه عنوان‌ها، استایل کنید تا برای کاربر‌ها قابل مشاهده باشد. دقت کنید که این تگ باید شامل کلمه کلیدی مرتبط با صفحه باشد و تنها یک تگ H1 در هر صفحه ایجاد کرد.

خدمات این مجموعه با تعهد و تضمین در کسب رتبه و با عقد قرارداد ارائه می شود. همچنین این خدمات به صورت سالیانه ارائه شده و در آخر هر ماه گزارشی از عملکرد و نتایج بدست آمده به کارفرما ارائه می گردد. برای حل این مشکل می‌توانید از فایل robots.txt کمک کنید و به خزنده‌های گوگل آموزش دهید که کدام صفحات را نادیده بگیرند و کدام صفحات را مورد توجه قرار دهند. تست Google Mobile-Friendly یک ابزار رایگان گوگل است که وب سایت شما را بررسی خواهد کرد. این ابزار به شما می‌گوید که چگونه موبایل فرندلی را انجام دهید و مشکلات استفاده از تلفن همراه برای وب سایت خود را برطرف کنید. مهم است که یک قالب بندی مناسبی از محتوا داشته باشید و متناسب با آن سرفصل‌های مختلف با تگ H2 و H3 ایجاد کنید.

در ابتدای مطلب تکنیک هایی را برای بالا بردن رتبه گوگل به شما یاد دادیم، پیاده سازی تمامی این تکنیک ها در سایت های وردپرسی سبب بهبود رتبه آنها خواهد شد. چرا که نه تنها باعث افزایش رتبه نمی شود، بلکه با افت رتبه در موتورهای جستجو مواجه می شوید. همچنین توجه داشته باشید از محتواهای موجود در سایت خود نیز دو نسخه تکراری وجود نداشته باشد. در صورتی که محتوای کپی یا تکراری در سایتتان وجود دارد، به منظور بالا رفتن سئو سایت هرچه سریع تر برای از بین بردن آنها اقدام کنید. یکی دیگر از نکات مهم و حائز اهمیت در تولید محتوا و بالا بردن رتبه در گوگل، استفاده از تگ های هدینگ H1, H2, H3 می باشد.

یک از فاکتورهای مهمی که جزو تکنیک های سئو محسوب میشود و تاثیر خیلی زیادی بر بهینه کردن سرعت وب سایت دارد یکی از این بخش‌ها مربوط به قالب وب‌سایت است. برای مثال اگر کاربری در گوگل جستجو کند “فواید میوه سیب” گوگل سایت‌هایی را به نمایش می‌گذارد که محتوای دقیق و مفصلی درباره این موضوع داشته باشند و اطلاعات مفید و کاربردی برای کاربران فراهم کرده باشند. اگر وب سایت شما در حوزه موزیک کار میکنه باید از سایت های مرتبط یعنی در دسته موزیک لینک دریافت کنه تا تاثیر خودش رو به خوبی روی سئوی سایت شما بزاره. لینک‌سازی داخلی یکی از جنبه‌های مهم سئو و بهینه‌سازی سایت است اگر به‌طور صحیح و اصولی انجام نشود تاثیر زیادی در بهینه‌سازی سایت نخواهد داشت. پس از ثبت دامنه و طراحی قالب بهینه باید محتوای تازه، جدید و منحصر بفرد تولید کرده و با انتشار آن در شبکه های اجتماعی، وبسایت خود را به دیگران معرفی کنید.

باید بررسی کنید که متن نوشته‌های وب سایت شما به اندازه‌ای بزرگ است که در دستگاه‌های تلفن نمایش داده می‌شوند و هیچ نوار اسکرول افقی وجود نداشته باشد. با استفاده از Lazy Loading می‌توان سرعت بارگذاری وب سایت را به خصوص در موبایل بهبود داد. Lazy Loading به عنوان مکانیزمی ‌شناخته می‌شود که ویدئو و تصاویر را تنها زمانی که نمای کاربر وجود دارد، بارگذاری می‌کند. با هماهنگ‌کردن محتوای خود با هدف جستجو، مطمئن می‌شوید که انتظارات کاربران را برآورده می‌کنید و اطلاعات یا راه‌حل‌های مورد نظر آن‌ها را در اختیارشان قرار می‌دهید. هنگام لینک دادن به سایر وب‌سایت‌ها، مهم است که اعتبار و ارتباط آن‌ها را با سایت خود در نظر بگیرید.

این موضوع به‌خصوص با توجه به الگوریتم‌های جدید گوگل که از نسخه موبایلی سایت برای رتبه‌بندی استفاده می‌کنند، اهمیت بیشتری پیدا کرده است. تجربه کاربری به شدت در سئوی سایت تاثیرگذار است و بهبود سئوی سایت را تسهیل می‌کند. معیارهای حیاتی وب یا Core Web Vitals شامل سرعت بارگذاری صفحه، پاسخ‌دهی تعاملی و ثبات بصری می‌شود. اگر کاربری بتواند به‌راحتی و بدون مشکل در سایت حرکت کند، احتمال ماندن او بیشتر خواهد شد. لینک‌های داخلی و خارجی، برای بهبود رتبه وبسایت در نتایج جستجوی گوگل بسیار مهم هستند. این عوامل می‌توانند به بالا بردن رتبه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل کمک کنند.

بررسی فعالیت‌هایی که رقبای سایت شما انجام می‌دهند ، می‌تواند به شما در بهبود عملکرد سایت و افزایش رقابت‌پذیری کمک کند. این اطلاعات به شما اجازه می‌دهد تا در کمپین سئو خود تغییرات مؤثری اعمال کنید و از آن‌ها پیشی بگیرید. به صورت کلی ۲۰۰ فاکتور موثر بر سئو داریم که می توانید با مراجعه به این پست آنها را مطالعه کنید. اما اگر تنها به یکی از آنها توجه کنید، موفق به ارتقا و افزایش رتبه سایت در گوگل نخواهید شد. از طرفی دیگر با تکنیک RankBrain می‌توان یادگیری منبعی را برای ارائه نتایج مرتبط به مخاطبان و تجربه رفتار کاربران استفاده کرد. برای دیده شدن محتوا علاوه بر ایجاد محتوایی باکیفیت و قابل قبول باید به استراتژی‌های جدیدی مثل EEAT و RankBrain گوگل نیز توجه کافی داشته باشید.

همچنین با تولید محتوای کاربری و رفع نیاز کاربر، میزان پرش کاربر از سایت را کاهش دهید (نرخ پرش چیست؟). قرار دادن دکمه های فراخوان به عمل به شما کمک می کند تا کاربر را به انجام دادن یک عمل تشویق کنید. یکی از راه های افزایش سئو سایت، ثبت نقشه سایت در سرچ کنسول گوگل است. در واقع سایت مپ به گوگل اطلاع می دهد کدام صفحات سایت مهم هستند بنابراین آن ها را راحت تر پیدا می کند. افزودن نقشه سایت باعث افزایش سرعت ایندکس مطالب می شود و در نتیجه باعث افزایش سئو سایت می شود. در محتوای ثبت نقشه سایت در گوگل به طور کامل نحوه ی معرفی نقشه سایت به گوگل را کامل آموزش داده ایم.

پیوند خارجی یا External Linking به ارجاع دادن به صفحات وب سایت‌های دیگر از طریق لینک در محتوای سایت شما گفته می‌شود. استفاده از پیوند خارجی در محتوای سایت، می‌تواند به بهبود سئو وب سایت شما کمک کند زیرا این کار نشان می‌دهد که سایت شما مطالعات بیشتری از منابع مختلف داشته و در نتیجه محتوای متناسبی ارائه می‌دهد. با راه‌اندازی سایت برای کسب‌وکارتان باید به موضوعاتی مانند طراحی و ساختار سایت چگونه باشد و چطور در لیست نتایج اول گوگل دیده شوید، فکر کنید. بسیاری از این دغدغه‌ها مستقیماً با بحث ارتقا سئو سایت ارتباط دارند، یعنی هر راهکاری که باعث شود اعتبار و ارزش شما در دید گوگل افزایش یابد. در این مقاله می‌خواهیم درباره راهکارهایی سئو داخلی و خارجی برای بهبود سئو سایت بگوییم. چراکه بخش فنی وبسایت یا اصطلاحاً سئو تکنیکال، در صورت کوچک‌ترین اشتباه یا باگی می‌تواند باعث تنزیل رتبه سایت شود.

” بهینه سازی وب سایت ” را به عنوان یک کلمه کلیدی مرتبط LSI در نظر می گیرید. بهبود سئو سایت برای کلمه کلیدی مثل سئوسایت نیاز به مطالب روزانه دارد. در وب سایتها، طول مطلب می‌تواند به عنوان یکی از عوامل مهم برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو در نظر گرفته شود. برای بهینه‌سازی سرعت بارگذاری صفحات وب، می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد، از جمله بهینه‌سازی تصاویر، کاهش حجم فایل‌های CSS و JavaScript، بهینه‌سازی کد سایت، استفاده از شبکه‌های توزیع محتوا (CDN) و غیره. این کار به شما در ارتقا رتبه سایت در نتایج جستجو کمک می کند که بیشترین ترافیک را به خود جذب کنید. در واقع، این فرمت متا داده، به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای سایت را به راحتی خوانده و درک کنند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری