راهکارهای قوی برای تبلیغات موفق در اینستاگرام2020-12-18
آموزش استراتژی تبلیغات در اینستاگرام در ۷ مرحله جریان
فید اینستاگرام همان صفحهی اصلی حساب کاربری اینستاگرام شما است که پستهای شما تا ابد در آن باقی میمانند و بر خلاف استوریها، بعد از گذشت ۲۴ ساعت پاک نمیشوند. ایجاد اعتماد در میان مشتریان یکی از مهمترین موضوعات روز بازاریابی و تبلیغات است. شما میتوانید با تهیهی یک مستند کوتاه و جذاب از کسب و کار، کارکنان و محل کار خود و به اشتراکگذاری آن در IGTV ارتباط صمیمانهتری با مخاطبان خود برقرار کرده و اعتماد آنها را جلب کنید. گام آخر در تبلیغات از طریق استوریهای اینستاگرام، تعیین کردن میزان بودجهی در دسترس و اجرای کمپین تبلیغاتی است.
نام کاربری
اینکه برای پیج شما کدام روش تبلیغاتی جواب می دهد بسته به موضوع فعالیت پیجتان دارد. اینکه موضوع محتوای پیج شما چیست روی مخاطبان و نحوه جذب آنها تاثیر گذار است. مثلا افرادی هستند که برای افزایش فالوور در پیج شخصی خود تلاش می کنند.
برای مثال اگر بهتازگی پیجتان را راهاندازی کردید و هدفتان افزایش آگاهی از برند است، به تبلیغاتی لازم دارید که در آن پیجتان تگ شده باشد. کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام با استفاده از روشها و ابزارهای مناسب، میتواند به کسب و کارها کمک کند تا به نتایج موفقیتآمیزی دست یابند و رابطه موثرتری با مخاطبان خود برقرار کنند. کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام به عنوان یک استراتژی تبلیغاتی جهت ارتقاء کسب و کارها و جذب مخاطبان هدف مورد استفاده قرار میگیرد. تبلیغات مؤثر در اینستاگرام نیازمند استفاده از استراتژیها و ابزارهای مختلفی است که به شما کمک میکنند تا به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید و ارتباط مؤثری با آنها برقرار کنید. از اهمیت استفاده از محتواهای باکیفیت و جذاب گرفته تا تحلیل و بهبود عملکرد تبلیغات، همه این عوامل نقش مهمی در موفقیت کمپینهای تبلیغاتی شما دارند. تبلیغات در اکسپلور به شما این امکان را میدهد تا محتوای تبلیغاتی خود را در بخش اکسپلور اینستاگرام نمایش دهید.
چراکه از این طریق، شما هم برندتان را به افراد بیشتری معرفی میکنید و هم اعتبار خوبی به دست میآورید. این قبیل از چالش و تبلیغات اینستاگرام برای معرفی برند و کسب و کارها بهترین انتخاب ممکن هستند. به این منظور میتوانید از هشتگ یا شعارهای تبلیغاتی مخصوص به کسب و کار خود نیز استفاده کنید. تبلیغات اگر هدفمند نباشد، تأثیر و نتیجه مطلوبی را به همراه نخواهد داشت.
اگر بدون اینکه در اینباره تحقیق کنید و نکات مهمی را رعایت نکنید، بعید است که نتیجه دلخواه را بگیرید و تنها پولتان را دور ریختهاید. تبلیغات در اینستاگرام میتواند مثل یک معجزه عمل کند، بهشرطی که مواردی را در مورد آن بدانید و اجرا کنید. برای رسیدن به موفقیت در تبلیغات اینستاگرام، باید استراتژیهای مناسبی را برای تبلیغات خود در نظر گرفته و از روشهای موثر برای دیده شدن استفاده کرد. در این مقاله از دیجیتارگتینگ درمورد اینکه چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم و 13 روش موثر برای دیده شدن در اینستاگرام، صحبت کردهایم.
در اینستاگرام صفحاتی وجود دارند که فالوورهای آنها طیف گستردهای از کاربران هستند؛ مثلاً صفحات فان جزء این دسته از صفحات هستند و فالوورهای آنها از همه اقشار و علایق تشکیل شدهاند. تبلیغات عمومی نسبت به تبلیغات اینفلوئنسری و تخصصی هزینه کمتری دارد و شما میتوانید در صفحاتی که میلیونها نفر فالوور دارند، با هزینه مناسبی تبلیغ دهید. صفحات عمومی معمولاً یک راه ارتباطی در اختیار شما قرار میدهند تا بتوانید تبلیغ خود را هماهنگ کنید. بسیاری از اینفلوئنسرها مدیر تبلیغاتی دارند و کافی است با مدیر تبلیغات آنها ارتباط برقرار کنید. برای این کار کافی است وارد صفحه اینفلوئنسر موردنظر خود شوید و در بخش بیو یا هایلایتها به دنبال اطلاعات تماس باشید. راههای هماهنگ کردن تبلیغات معمولاً از این طریق پیدا میشود و شما میتوانید تبلیغات خود را هماهنگ کنید.
بهتر است ابتدا بررسی کنید که آیا مخاطبان پیجی که میخواهید در آن تبلیغ کنید، میتوانند جزء مخاطبان شما هم باشند یا خیر. مثلاً اگر موضوع پیج یا تبلیغ شما ورزشی است، طبیعتاً تبلیغ کردن در پیجی که محتوای آن روانشناسی است کار معقولی نیست. معمولاً این پیجها، نرخ تعامل پایینی هم دارند و اصلاً نمیتوان برای تبلیغ در اینستاگرام روی آنها حساب کرد. به جای این، بگردید پیجهایی را پیدا کنید که بر روی یک موضوع تمرکز دارند. مثلاً اگر تبلیغتان در زمینه فروش غذای حیوانات خانگی است، پیجهای حیات وحش گزینههای مناسبی هستند، نه پیجهایی که در کنار دیگر محتواها، بعضی مواقع هم ویدیوهای حیوانات را قرار میدهند. صاحبان این پیجها، در قبال مبلغی که دریافت میکنند، تبلیغات صفحات یا کسب و کارهای دیگر را درون پیج خود قرار میدهند که این مورد نیز روشهای مختلفی دارد و در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت خواهم کرد.
ضمن اینکه از محبوبیت لازم میان دنبال کنندگان برخوردار باشد (برخی افراد شاخص علیرغم فالوورهای زیاد، محبوبیت نداشته و ممکن است تبلیغ شما از سوی آنها نتیجه عکس بدهد). همچنین می توان از یک اینفلوئنسر به عنوان سفیر برند (نام تجاری) استفاده کرد (این مورد با توجه به هزینه های فراوانی که در برخواهد داشت، بیشتر مناسب کسب و کارهای بسیار بزرگ است). بنابراین، انتخاب استفاده از تبلیغات اینستاگرام نه تنها یک گزینه است، بلکه تصمیمی استراتژیک که میتواند راهی موثر برای دستیابی به اهداف شما باشد. به جای صبر کردن برای رشد طبیعی، با اجرای کمپینهای تبلیغاتی مناسب، به سرعت مخاطبان خود را افزایش داده و تأثیر قابل توجهی بر روند کسب و کار خود بگذارید.
محتوای مرتبط با محصول
شما می توانید با دنبال کردن این موارد، تبلیغات خوبی را در اینستاگرام داشته باشید. این زمان، با توجه به فعالیت فالورهایتان در ساعات و روزهای مختلف، مشخص میشود. شما میتوانید بعد از تجاری کردن حساب خود، از بخش اینساید، این اطلاعات را به دست آورید.
همچنین، استراتژی تبلیغات به شما امکان میدهد تا کمپینهای خود را بهینهسازی کنید و از دادهها برای بهبود مستمر استفاده کنید. با تحلیل نتایج کمپینها، میتوانید نقاط ضعف را شناسایی کرده و در آینده عملکرد بهتری داشته باشید. ابزارهایی مثل Coco در این مسیر به شما کمک میکنند تا عملکرد رقبا را ارزیابی کرده، فرصتهای جدید را شناسایی کنید و از رقابت عقب نمانید.
بسیاری از افرادی که پیج اینستاگرام دارند و هدف آنها کسب درآمد از ان است، به دنبال دنبالکنندگان واقعی و با کیفیت میباشند. همچنین افزایش فعالیت کاربران در پیج، یکی از مهمترین عوامل برای رشد و موفقیت در شبکههای اجتماعی است. از آنجا که اینستاگرام با سیستم تبلیغات فیس بوک مرتبط است، تبلیغ کنندگان می توانند از قابلیت فیس بوک برای جمع آوری اطلاعات تعداد زیاد کاربران و نمایش تبلیغات به مخاطبان هدف خود استفاده کنند.
شما باید بدانید قرار است چقدر برای تبلیغات هزینه کنید و هر بخش از بودجه شما قرار است در کدام قسمت صرف شود. در برخی از روشهای تبلیغاتی مثل اینفلوئنسر مارکتینگ، امکان تعیین زمان تبلیغ وجود ندارند. ادمین پیج مقصد با توجه به برنامهای که برای تبلیغات دارد مشخص میکند محتوای شما چه زمانی در پیج منتشر شود. توصیه میشود پیش از پرداخت هزینه و قرارداد بستن با اینفلوئنسر مورد نظر درباره زمان تبلیغات هم سوال کنید. اسپانسرینگ یکی از انواع تبلیغات در اینستاگرام است که حساسیت بالایی دارد و اگر اصولی اجرا نشود، خیلی سریع شکست میخورد. روش اول این است که اسپانسر محتوای پیج دیگری شوید و با تأمین هزینههای تولید محتوا از آنها بخواهید برند شما را هم در محتواهایشان معرفی کنند.
در دومین مرحله باید بازار هدف خود را مشخص کنید و دامنه ی افرادی که مناسب و مخاطب تبلیغ شما هستند را مشخص کنید. بعبارتی مخاطبین شما بر اساس سن، مکان، جنسیت و زبان و ویژگی های کلی جمعیتی تقسیم و علایق شان تقسیم بندی می شوند. علایق و رفتارهای این افراد ، مخاطبی که رابطه خاصی دارند ، همه ویژگی هایی است که باید در این مرحله تعیین شود. یکی از انواع تبلیغات در اینستاگرام ، تبلیغات ربات های اینستاگرامی است. ربات های اینستاگرامی در افزایش فالور و آنفالویابی و حتی لایک سازی و کامنت سازی و دایرکت اتوماتیک و افزایش بازدید های ویدئو ها استفاده می شوند.
شما با داشتن فالورهای فعال، میتوانید بهترین استراتژی تبلیغات در اینستاگرام را تجربه کنید. مطمئن باشید، آسیبی که فالورهای فیک به پیج شما وارد میکنند، بیشتر از تصور شماست. از آنجایی که عکس پروفایل، یکی از نکات اصلی کلیک روی پروفایل شماست، باید حتما آن را جذاب طراحی کنید. اگر پیجتان را برای کسبوکار خود راهاندازی کردهاید، بهترین گزینه برای پروفایل، استفاده از لوگوی برندتان است.
اینستاگرام، با بیش از دو میلیارد کاربر فعال، به ویژه برای کسب و کارها و برندها فرصتی بی نظیر فراهم کرده. در این مقاله آموزش تبلیغ در اینستاگرام از وبسایت سامان فیروزمند – استراتژیست فروش و رشد محصول، روش های موثر تبلیغ در اینستاگرام و نکات کلیدی برای موفقیت در این پلتفرم محبوب را بررسی کرده ایم. با ما همراه باشید تا با راهکارهای تبلیغاتی که به رشد کسب و کار شما کمک کند، آشنا شوید.
کاربرانتان بعد از کلیک روی شمارش معکوس، هنگام منتشر کردن پست یا برگزاری مسابقه، اعلانی دریافت میکنند. حتی آنها میتوانند شمارشگر شما را در استوری خود نیز منتشر کنند تا کاربران دیگر نیز، مطلع شوند. یکی دیگر از راههایی که باعث افزایش تعامل پیجتان میشود، پین کردن کامنتهاست. سپس آن افرادی که فکر میکنید کامنت بحثبرانگیزی گذاشتهاند را پین میکنید. با این کار، افراد دیگر سعی میکنند بعد از دیدن کامنتهای پینشده، پاسخ آنها را بدهند. زمانی که شما بهخوبی مخاطب خود را آنالیز کنید، نیازهای او را متوجه میشوید.
- {
- با اینکه تنها ۱۸ درصد از مردم IGTV را نگاه میکنند اما به اشتراکگذاری ویدئوهای تبلیغاتی میتواند یکی از راه های تبلیغ در اینستاگرام برای دسترسی به خیل عظیمی از مخاطبان باشد. |}
- به علاوه، برای انتخاب اینفلوئنسر باید مخاطبان خود را به خوبی بشناسید و اینفلوئنسر را بر اساس پرسونای مخاطبان خود انتخاب کنید. {
- در متن های خود در انتها همیشه بهانه ای بدهید تا کاربران شما را دنبال کنند. |}
- از آنجائیکه متغیرهای زیادی بر قیمت تبلیغات در اینستاگرام تاثیر گذارند، تعیین هزینه ی مشخص برای اینکار چندان ساده نیست. {
- محتوای جذاب و خلاقانه میتوانند به شما کمک کنند تا بین رقبا برجسته شوید. |}
- این تعداد زیاد کاربران، به برندها و کسب و کارها فرصت بسیاری برای رسیدن به مخاطبان هدف ارائه میدهد.
روش های تبلیغات در اینستاگرام
|}اگر میخواهید در مورد هشتگگذاری، اطلاعات بیشتری به دست آورید، پیشنهاد میکنیم دمبلتاک هشتگگذاری و کپشننویسی را در آپارات تماشا کنید. یک پروفایل مناسب، اولین چیزی است که مخاطب شما با آن برخورد خواهد کرد. این پروفایل، شامل بیوگرافی، نام کاربری، نام، عکس پروفایل و کالتواکشنهاست. در این بیوگرافی 150 کاراکتری، شما باید کاری را که انجام میدهید، شرح دهید. این نام باید کوتاه، بهیادماندنی و نشاندهنده کاری که انجام میدهید یا نام برندتان باشد. تبلیغات در بخش ریلز به صورت ویدئوهای کوتاه و سرگرم کننده نمایش داده میشوند و به دلیل محبوبیت این بخش، به سرعت توجه کاربران را جلب میکنند.
هر کسبوکاری که بخواهد فروش آنلاین خود را افزایش دهد، به اینستاگرام روی میآورد، اما برای افزایش درآمد و جلب مشتریان، نیاز به تبلیغات مناسب دارد. برای اجرای کمپین تبلیغاتی سریع و با بازده بالا و اینکه چگونه کسب و کار خود را در اینستاگرام تبلیغ کنیم، میتوانید به دیجیتارگتینگ مراجعه کنید. اگر شما یک کسب و کار آرایشی بهداشتی دارید و میخواهید تبلیغات خود را به دیجیتال مارکتینگ بسپارید، نتیجه خوبی نخواهد داشت و بهتر است به یک فرد متخصص در زمینه آرایش و بهداشت مراجعه کنید. چرا که مخاطبان این فرد، احتمالا با مخاطبان شما تفاوتهای زیادی دارند و تبلیغات آنها برای شما به نتیجه منجر نمیشود.
تشخیص مخاطبان هدف اصلا کار سختی نیست و برای انجام آن فقط لازم است کمی دقیقتر به فالوورهایتان نگاه کنید و ویژگیهای شخصیتی آنها مانند سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، علایق، سبک زندگی و… را کشف کنید. برای مثال فرض میکنیم شما یک پیج در زمینه کارآفرینی و استارتاپ دارید و در آن درباره نحوه راهاندازی شغل، زندگی کارآفرینان موفق و.. آنها معمولا در ساعات ابتدایی روز دانشگاه یا سرکار هستند و کمتر اینستاگرام را چک میکنند.
این قالب که به (چرخ و فلک افقی) معروف است، زمانی کاربرد دارد که شما بخواهید جنبه های مختلف یک محصول یا خدمات را در قالب چند تصویر متوالی معرفی کنید. با این روش توجه مخاطب را به مهم ترین ویژگی ها و مزایای محصول جلب کرده و تجربه ای جذاب و تعاملی برای آن ها ایجاد نمایید. کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام یعنی محتوای تبلیغاتی تولید کنید و آن را از راههای مختلفی که وجود دارد، به مخاطبان هدف خود نشان دهید. در قسمتهای بعدی هرکدام از این مراحل را به صورت کامل توضیح خواهیم داد. تبلیغات در اینستاگرام باید به گونهای طراحی شود که امکان تعامل با مخاطبان را برای کسبوکار شما فراهم کند. لازم نیست که برای ایجاد این تعامل از روشهای فرازمینی و فوقپیچیدهای استفاده کنید؛ حتی با گنجاندن یک سؤال در کپشن یا نظرسنجی از کاربران هم میتوانید کاری کنید که مخاطبان با محتوای شما درگیر شوند.
افرادی با علایقی مختلف که در اینستاگرام فعالیت میکنند و میتوانند جزء جامعه هدف شما باشند. بنابراین، نوع کسب و کاری که دارید مهم نیست، چون احتمالاً هر کدام از این افراد به خدمات شما نیاز خواهند داشت. دسترسی ارگانیک به کاربران عالی و ارزشمند، اما محدود است، برای همین هر کسبوکاری نیاز به تبلیغات آنلاین دارد تا مشتریان بیشتری را جذب کند. این روزها افراد ساعتها وقتشان را با کامپیوترهای شخصی یا گوشیهای هوشمند میگذرانند. با تبلیغات آنلاین، از این فرصت استفاده کنید و در برابر مخاطبان کسبوکارتان ظاهر شوید. اگر می خواهید تجربه کاربری کاملی را ارائه دهید، تبلیغات مبتنی بر ویدیو در اینستاگرام گزینه بسیار خوبی است.
با رعایت این نکات آموزش تبلیغ در اینستاگرام و استفاده هوشمندانه از دعوت به اقدام، تبلیغات خود را در اینستاگرام به شکلی موثرتری انجام دهید و به نتایج مطلوب دست یابید. وقتی کمپین شروع میشود و محتوا در پیجهای مختلف منتشر میشود، مهمانی آغاز شده است و شما میزبان هستید. باید به مخاطبانی که وارد پیج میشوند خوشآمد بگویید و نیازهایشان را برآورده کنید. در ادامه درباره نکات و اقداماتی که باید در زمان اجرای کمپین مورد توجه قرار بگیرد، اشاره میکنیم. بله، کسبوکارهای کوچک میتوانند با ایجاد یک جامعه و بهاشتراکگذاری محتوای باکیفیت در اینستاگرام، محصولات یا خدمات خود را تبلیغ کنند.
از آنجا که اینستاگرام انواع مختلف تبلیغاتی از جمله پستهای تصویری، ویدئویی، استوریها و آگهیهای متنی را ارائه میدهد، باید نوع تبلیغ مناسب با هدف و مخاطبان آن را انتخاب کنید. در تبلیغات کاروسل (پستهای اسلایدی)، امکان نمایش چندین تصویر یا ویدئو به صورت اسلایدی با یک پست وجود دارد. این امکان به برندها اجازه میدهد تا محتوای گوناگونی ارائه دهند و کاربران نیز بتوانند بین محتواهای مختلف پیمایش کنند و اطلاعات بیشتری را در یک زمان، دریافت کنند.
سعی کنید برای اجرای کمپین تبلیغاتی رسانهای را انتخاب کنید که علاوه بر تشابه با موضوع پیجتان، محتوای زرد و بیکیفیت نداشته باشد و از منابع معتبر و تخصصی برای تولید محتوا الهام گرفتهباشد. پس قبل از اجرای تبلیغات اینستاگرامی، لازم است تعداد قابل قبولی پست جذاب و باکیفیت داشته باشید تا مخاطبان جدید بدانند در پیج شما دنبال چه موضوعاتی باشند. قبل از شروع به تبلیغ در اینستاگرام، باید اهدافی خود را به دقت شناسایی کنید. آیا هدف شما افزایش فروش، افزایش شناخت برند، جذب مخاطبان جدید یا تقویت رابطه با مشتریان فعلی است؟ با شناسایی اهداف خود، میتوانید استراتژیهای مناسب تبلیغاتی را طراحی کنید. اگر هدف شما از تبلیغات اینستاگرام برند سازی است، باید بدانید که برندسازی یک فرآیند زمانبر و پیچیده است. ابتدا باید هویت برند خودتان را به خوبی تعریف کنید تا بتوانید آن را به دیگران منتقل کنید.
دقت داشته باشید که این روش از تبلیغ نویسی در اینستاگرام با توجه به جنبه بصری جذاب، در کسب و کارهای مختلف جواب داده و تأثیر مثبتی دارد. شما میتوانید از روش تبلیغات بنری برای بیزینس خود استفاده کرده و بازخورد کاربران را مورد بررسی قرار دهید. با این ویژگی ها، شما می توانید مخاطبان را بر اساس عوامل مختلفی مانند فرهنگ، جنسیت، زبان، سن و علاقه مندی ها انتخاب کنید. هیچ چیز به اندازه شناسایی مخاطبین هدف برای آموزش تبلیغ در اینستاگرام اهمیت ندارد.
با این اوصاف میتوان با قطعیت گفت که تبلیغ در استوری گزینه مناسبی است. برای مثال لینک صفحه خرید محصولات خود را در استوری اینستاگرام منتشر کنید. اینستاگرام از ویدئوهای کوتاه و بلند برای تبلیغات استفاده میکند که میتوانند تا 60 ثانیه در فید و 120 ثانیه در ریلز به نمایش درآیند. ویدئوهای تبلیغاتی با محتوای داستانی، آموزشی یا معرفی محصول میتوانند تعاملات بیشتری را نسبت به تبلیغات تصویری ایجاد کنند. برای استفاده از امکان Instagram ads، لازم است که ماهانه مبلغی را پرداخت کنید. شما همچنین میتوانید با همکاری با اینفلوئنسرها و کسبوکارهایی مثل تاجرباشی، برند خود را در این پلتفرم تبلیغ کنید.
مثلا یک روش متداول برای برندهای ایرانی این است که اسپانسر کلیپ طنز کمدینهای اینستاگرامی شوند. بازیگران هم در ازای تأمین این هزینه، محصول را معرفی میکنند یا در طی ویدیو از آن استفاده میکنند و در کپشن هم تبلیغات انجام میدهند. برای یادگیری اصول تبلیغات میتوانید آن را تجربه کنید که البته زمان و هزینه زیادی میگیرد! به همین دلیل پیشنهاد میکنیم یک دوره آموزش تبلیغات اینستاگرام که به صورت جامع همه چیز را به شما یاد میدهد، تهیه کنید. همچنین اگر حوصله یا زمان این کار را ندارید، بهتر است با کمک یک مشاور تبلیغات کمپین خود را اجرا کنید تا با کمک او بتوانید بهترین نتیجه تبلیغات در اینستاگرام را برای صفحه خود بگیرید. اکسپلور پیجهایی را به شما نشان میدهد که از نظر ایجاد محتوا و تعامل مخاطبان عملکرد خوبی دارند.
منظور از کپی رایتینگ ایجاد متنی جذاب برای تاثیر گذاری روی مخاطب است. برای اینکه در این زمینه خوب شوید باید کمی راجع به رازهای فروش مطالعه کنید. باید راجع به رفع نیاز و حس رضایتی که می تواند بعد از خرید داشته باشد صحبت کنید.
اما یکی از دلایلی که این نوع تبلیغ را محبوبتر کرده، امکان قرار دادن لینک وبسایت یا دیگر لینکها در استوری است. نوع دیگری از تبلیغات که این مورد نیز بسیار مشاهده میشود، تبلیغات ویدیویی است. به اینصورت که معمولاً یک ویدیوی ۱ دقیقهای یا کمتر، به عنوان تبلیغ قرار داده میشود. بهطور کلی، ویدیوها اگر خوب طراحی شوند و از لحاظ بصری جذابیت بالایی داشته باشند، شانس دیدهشدنشان بیشتر است، چرا که بهطور معمول، توجه کاربران به ویدیو بیشتر از عکس است. یکی از معیارهای اساسی برای ارزیابی کیفیت یک صفحه اینستاگرام، نرخ انگیجمنت یا تعامل کاربران است. هر چه تعداد بیشتری از کاربران پستها را لایک، به اشتراک بگذارند و نظرات بگذارند، این نشان دهنده این است که تبلیغ شما در آن صفحه بهتر دیده می شود و بازخورد بیشتری دارد.
این سایت