تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای افزایش نرخ تبدیل مشتریان2024-06-14
اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ روشها و تکنیکهای بازاریابی در اینستاگرام وبلاگ پونیشا
بیشتر بلاگرها برای افزایش شهرت و بازدید محتوای ویدیویی که تولید کردهاند، از اینستاگرام برای تبلیغ کارشان استفاده میکنند. در این نوع تبلیغ، ویدیوهای خلاقانهای تهیه میشود که به طور مستقیم در پیج مورد نظر منتشر میشود. این محتواها معمولا بعد از مدت زمان مشخصی یا رسیدن به تعداد بازدیدهای مورد نظر از پیج حذف میشوند. با استفاده از این نوع تبلیغ، میتوانید به شیوهای جذاب و پویا، محصولات و خدمات خود را به مخاطبان معرفی کنید. در این روش، با استفاده از ابزارها و نرمافزارهای مختلف، میتوانید یک استوری زیبا و جذاب بسازید و محصولات را به کاربران اینستاگرام معرفی کنید.
استوریها امکان اشتراک گذاری موقت محتوا را فراهم میکنند که پس از 24 ساعت حذف میشوند. استفاده از استوریها به شما امکان میدهد تا محتوای خاص و متنوعی را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. برای همکاری با اینفلوئنسرها باید به دنبال اینفلوئنسرهایی باشید که با مخاطبان هدف شما مرتبط باشند. با پیروی از این نکات می توانید یک حساب کاربری حرفه ای در اینستاگرام ایجاد کنید که به شما کمک می کند تا فروش خود را افزایش دهید. بسیاری از پیجها از فالوورهای فیک برای افزایش تعداد دنبالکنندگان استفاده میکنند.
قبل از تولید و انتشار محتوا لازم است علایق و نیازهای مخاطبان هدف را به خوبی بشناسید و بر اساس آن اقدام به تولید محتوا در اینستاگرام کنید. این در حالی است که بسیاری از کسب و کارها توجهی به این مسئله ندارند و نتیجه خوبی دریافت نمیکنند. بنابراین برای نتیجه گرفتن باید نیاز مخاطب را بشناسید، علایق آنها را بررسی کنید و ببینید تمایل آنها چگونه است. بهتر است محتوای اینستاگرام خود را در شبکههای اجتماعی دیگر نیز معرفی کنید و به افزایش بازدید و ترافیک وبسایت خود بپردازید. این روش باعث افزایش شناخت شما در بین کاربران شبکههای اجتماعی مختلف میشود.
اگر میخواهید محصول یا پیج خود را به فالوورهای اینستاگرامی در حالت لایو تبلیغ کنید، میتوانید با پرداخت مبلغی به افراد معروف بگویید تا زمانی که در حال پخش زنده هستند، محصول یا پیج شما را تبلیغ کنند. اندازهگیری و بهینهسازی تبلیغات اینستاگرام برای اطمینان از اینکه بیشترین سود را دریافت میکنید بسیار مهم است. گرفتار شدن در هیجان ایجاد و راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی جدید آسان است، اما بدون ردیابی پیشرفت خود و انجام تنظیمات، اساساً کور می شوید. با نظارت بر عملکرد تبلیغات خود، می توانید تشخیص دهید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست، و تصمیماتی مبتنی بر داده برای بهینه سازی کمپین های خود برای حداکثر بازگشت سرمایه بگیرید.
برای استفاده از چت بات ها در اینستاگرام، می توانید از ابزارهای مختلفی مانند ManyChat و Chatfuel استفاده کنید. این ابزارها به شما امکان می دهند چت بات های سفارشی را برای اینستاگرام ایجاد کنید. برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین می توانید از پلتفرم های فروشگاه ساز مانند ووکامرس، استفاده کنید. با استفاده استراتژیک از هشتگ ها، می توانید به طور قابل توجهی دیده شدن محتوای خود را افزایش دهید.
آینده تبلیغات در اینستاگرام
بازاریابی مستقیم از سال قبل با تمرکز بر پیامهای شخصیسازیشده، کمپینهای موثرتری ایجاد کرده که منجر به تعامل بهتر و افزایش فروش میشود. پس از تکمیل سه مرحله آخر، بر روی ادامه کلیک و به قسمت داشبورد تبلیغات بروید. این مکان همان جایی است که محتوای خود را آپلود میکنید، نسخه تبلیغاتی را مینویسید و در نهایت آن را منتشر میکنید.
این پکیج با ارائهٔ خدمات متنوعی مانند سئو آنپیج و تبلیغات آفپیج، به دیدهشدن کسبوکار و خدمات شما کمک میکند. در این مقاله، به بررسی تکنیک های جدید CRO میپردازیم و درباره راهکارهای نوینی که میتوانند تاثیر چشمگیری در بهبود نرخ تبدیل وبسایت شما داشته باشند، توضیحاتی ارائه میدهیم. اگر به دنبال افزایش فروش، بهینهسازی تعامل کاربران و کسب نتایج بهتر از استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ خود هستید، این مقاله راهنمای جامعی برای شما خواهد بود. استفاده از استیکرها و اضافه کردن آیکونهای جذاب به استوریها یکی از جذابترین و کاربردیترین قابلیتهای این پلتفرم است که امکان تولید محتوای یونیک را برای شما فراهم میکند. بهعلاوه کاربران از طریق ارسال استوریهای سرگرمکننده برای دوستان و آشنایان خود، به افزایش نرخ بازدید از پیج شما کمک میکنند. تجربه مشتری است که باعث حفظ شدن یا از دست رفتن آن میشود و پاسخ دادن به نظرات در افزایش تعامل و حفظ مشتری نقش بسزایی دارد.
واحد تبلیغات چیکاو، صرفا منتشر کننده متن های تبلیغاتی است و تحریریه چیکاو هیچ مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد. در ادامه، به معرفی برخی از مهمترین ابزارها و تکنیکهای بهینهسازی تبلیغات در اینستاگرام خواهیم پرداخت. تعامل بیشتر میتواند به دیدهشدن تبلیغ شما کمک کند و در نتیجه، تبدیل را افزایش دهد. اگر یک صفحه تجاری را مدیریت میکنید، در بخش تنظیمات شماره تماس اینستاگرام از شما میخواهد تا پیشفرض نحوۀ تماس کاربر را مشخص کنید! اگر پیشفرض را بر روی Text قرار دهید، هنگام کلیک کاربر بر روی آن به بخش ارسال SMS موبایل خود منتقل میشود اما اگر بر روی Call قرار دهید، شماره تماس شما به بخش تماس موبایل منتقل میشود. یکی از راه های موثر برای دانستن سلیقه مخاطبان این است که از همان ابتدا مشخص کنید که پیج شما چه نوع پیجی قرار است باشد و چه نوع مخاطب و پرسونایی را قرار است که هدف قرار دهد.
با پشتکار، خلاقیت و تمایل به انطباق، در کمترین زمان به موفقیت در جذب مشتری خواهید رسید. استفاده از اینفلوئنسرها یکی از مؤثرترین روشهای تبلیغات در اینستاگرام است. این افراد با داشتن دنبالکنندگان زیاد و تعاملات بالا, میتوانند محصولات یا خدمات شما را به مخاطبان خود معرفی کنند.
اگر قرار است صفحهای را شات کنید، ابتدا نگاهی به کیفیت محتوای آن بیندازید. آیا پستهای جذاب، منظم و مرتبطی دارد؟ آیا محتوای آن ارزشمند است؟ شات کردن صفحهای با محتوای ضعیف ممکن است اعتبار شما را هم تحت تأثیر قرار دهد. قبل از شات کردن، مطمئن شوید که مخاطبان صفحهای که معرفی میکنید، با مخاطبان شما همخوانی دارند. اگر شما پیجی درباره آشپزی دارید و یک صفحه ورزشی را شات کنید، احتمالاً نتیجه خاصی نمیگیرید.
برای مثال، اگر یک برند فروش لوازم آرایشی دارد، می تواند تبلیغات خود را به کاربرانی که به محتوای مربوط به زیبایی علاقه دارند و در گروه سنی خاصی هستند، نمایش دهد. این نوع هدفگذاری به برندها کمک می کند تا تبلیغات را به افرادی نشان دهند که احتمالاً به محصولاتشان علاقهمندند. همچنین، هدفگذاری جغرافیایی به کسب و کارها امکان می دهد که تبلیغات خود را به کاربرانی که در مناطق خاصی قرار دارند، مثلاً شهری که فروشگاه فیزیکی دارند، نشان دهند و احتمال جذب مشتری را افزایش دهند. یکی از راههای رهبری کاربران برای تبدیل کردن آنها به مشتری، استفاده از لینک در استوری است. کاربران با استوریهای شما تعامل بیشتری دارند و هنگامی که یک لینک در استوری خود قرار میدهید، آنها سعی میکنند از لینک شما بازدید کنند.
این مثالها به برند های بزرگ چگونه از تبلیغات خلاقانه و متناسب با روحیه برند خود استفاده کردهاند تا مخاطبان بیشتری را جذب و با آنها تعامل کنند. سوالات زیادی برای کاربران بوجود میآید که نیازمند ایجاد ارتباط با شما هستند! نحوه ارتباط کاربران با شما متفاوت است؛ برخی از طریق تماس، برخی از طریق دایرکت و برخی دیگر از طریق ایمیل با شما ارتباط برقرار میکنند و شما باید راههای ارتباطی مختلفی برای کاربران درنظر بگیرید. خوشبختانه اینستاگرام این مسئله را به خوبی درک کرده و راههای ارتباطی مختلفی برای حساب تجاری اینستاگرام ایجاد کرده است. اینستاگرام با استفاده از دکمههای فراخوان (Call to Action) به کاربران کمک میکند تا بتوانند از طریق ایمیل، تماس و دایرکت با شما ارتباط برقرار کنند. اینستاگرام به پلتفرمی شگفتانگیز تبدیل شده است که افراد در آن علاوهبر تصاویر جذاب خود، ویدیوهای کوتاه، گیرا و سرگرمکننده را با سایرین بهاشتراک میگذارند.
در دنیایی که ۶۷.۱ درصد از افراد به اینترنت دسترسی دارند و هر فرد بهطور متوسط روزانه ۶ ساعت و ۳۱ دقیقه آنلاین است (Demandsage)، این فرصت برای دسترسی به کاربران را نباید از دست بدهید. هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما میفرستیم. حالا که با اهمیت شات کردن آشنا شدید، وقتش است که یاد بگیرید چطور این کار را انجام دهید. بودجه روزانه به تبلیغ شما اجازه میدهد تا به طور نامحدود اجرا شده و هر روز تا مبلغ تعیین شده خرج شود.
اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ در این نوشته تصمیم داریم تا با ارائه اطلاعات کاربردی و مفیدی در مورد اینستاگرام مارکتینگ به طور کامل به این سوال پاسخ داده و به آموزش اینستا مارکتینگ بپردازیم. در دنیای دیجیتال امروز، شبکههای اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین و پرکاربردترین ابزارهای بازاریابی در نظر گرفته میشوند. در این میان، اینستاگرام به عنوان یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی با بیش از یک میلیارد کاربر فعال در ماه، به یک پلتفرم بسیار جذاب برای بازاریابان و کسبوکارها تبدیل شده است.
- {
- این استراتژی یکی از محبوبترین روشهایی است که به بالا رفتن تعامل اینستاگرام منجر میشود. |}{
- اگر شما هم به دنبال شغلی با درآمد بالا در حوزه کامپیوتر هستید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا با پردرآمدترین شغلهای این رشته آشنا شوید و مسیر شغلی خود را به درستی انتخاب کنید. |}{
- این افراد با داشتن دنبالکنندگان زیاد و تعاملات بالا, میتوانند محصولات یا خدمات شما را به مخاطبان خود معرفی کنند. |}
- ما در مورد تصاویری صحبت می کنیم که داستانی را بیان می کنند، احساسی را برمی انگیزند یا کنجکاوی را برمی انگیزند.
- این یکی از ویژگیهای جدید اینستاگرام است که میتوانید با کسی یک پست مشترک منتشر کنید.
- ارزیابی و بهینه سازی مستمر، باعث می شود که تبلیغات با کمترین هزینه، بیشترین بازدهی را داشته و به اهداف کسبوکار نزدیکتر شود.
پست گذاشتن حداقل یک بار در روز، بهترین راه برای جذب توجه در این پلتفرم است. وقتی کاربران به پیج شما وارد میشوند، اولین چیزی که به آن توجه میکنند، تصویر پروفایل شماست. نداشتن عکس پروفایل یا استفاده از یک عکس نامناسب میتواند باعث کاهش تعداد فالوورهای شما شود. اگر هدفتان برندینگ سازمان یا محصولتان است، میتوانید از لوگوی آن استفاده کنید.
ارزیابی و بهینه سازی مستمر، باعث می شود که تبلیغات با کمترین هزینه، بیشترین بازدهی را داشته و به اهداف کسبوکار نزدیکتر شود. هدفگذاری مجدد یا ریتارگتینگ روشی است که به برندها امکان می دهد تا به افرادی که قبلاً با برند یا محتوای آنها تعامل داشته اند، مانند بازدید از وب سایت یا اپلیکیشن، مجدداً تبلیغات نشان دهند. این نوع تبلیغات برای یادآوری برند و تشویق کاربران به خرید یا بازدید مجدد از محصولات بسیار مؤثر است. در این مقاله به بررسی مباحثی مانند چگونگی محاسبه نرخ تعامل، تاثیر افزایش این نرخ بر رشد پیج و روشهای کاربردی برقراری ارتباط موثر با مخاطبان پرداختیم.
مرحله اول؛ انتخاب هدف تبلیغ
کاربران با کلیک بر روی محصولات می توانند به صفحه خرید هدایت شوند و مستقیماً خرید خود را انجام دهند. تبلیغات شاپینگ برای برندهایی که به دنبال افزایش فروش آنلاین و کاهش موانع خرید هستند، بهترین انتخاب است و به طور خاص برای معرفی محصولات جدید و پیشنهادات ویژه کارایی بالایی دارد. شبکههای اجتماعی مختلف نظیر فیسبوک، تویئتر و لینکدین امکان اضافه کردن لینک به پستها را دارند اما اینستاگرام برخلاف این شبکههای اجتماعی، امکان درج لینک قابل کلیک در پستهای خود را ندارد! اما اینستاگرام به عنوان یکی از قویترین ابزارهای در دسترس برای بازاریابان دیجیتال از راهکارهای خلاقانهای استفاده کرده است تا بتوانید مخاطبان خود را به لینک موردنظر منتقل کنید. از جمله این ابزارها میتوان به قابلیت درج لینک در بیو، استوری و IGtv اشاره کرد.
{راهکار برای بالا بردن تعامل اینستاگرام
|}مثلاً وقتی کاربری مشغول خواندن یک مقاله درباره طرز تهیه غذای موردعلاقهاش است، تبلیغهایی درباره ظروف آشپزخانه، قابلمههای باکیفیت و سوپرمارکتهای آنلاین برای خرید مواد غذایی مشاهده خواهد کرد. تبلیغات شما باید کاربران خاصی را هدف قرار دهد تا پول پرداختیتان برای تبلیغ هدر نرود. سرویس تبلیغات اینستاگرام یک سرویس پولی است که میتوانید برای تبلیغ محتوای تولیدی خود از آن بهره ببرید. از سال 2013 و خرید فیسبوک توسط اینستاگرام، طرحهایی برای ارائه مکانهای تبلیغاتی مطرح شد.
ریلز یکی از جدیدترین ویژگیهای اینستاگرام است که به کاربران امکان میدهد ویدیوهای کوتاه (معمولاً ۱۵ تا ۳۰ ثانیه) تولید کنند. تبلیغات ریلز مشابه تبلیغات استوری عمل میکند، با این تفاوت که محتوای ویدیویی ریلز بیشتر برای بازاریابی و سرگرمی طراحی شده است و قابلیت پخش خودکار دارد. تبلیغات استوری یکی از محبوبترین و مؤثرترین انواع تبلیغات در اینستاگرام است. استوریها به کاربران این امکان را میدهند که در مدت زمانی کوتاه (۱۵ ثانیه) پیامی را به مخاطبان خود منتقل کنند.
در این روش میتوانید اسکرینشاتی از صفحه یا پستی از شخص مورد نظر را در استوری خود منتشر کنید. در این مرحله میتوانید تصمیم بگیرید که آیا تمایل دارید بودجه تبلیغاتی خود را بهینه کنید یا خیر! اگر گزینه «Advantage Campaign Budget» را انتخاب نمایید، پلتفرم بودجه را میان مجموعههای تبلیغاتی شما توزیع میکند.
مطالعه ای نشان داده است که CTA های واضح و مختصر می توانند تا 30 درصد نرخ تبدیل را افزایش دهند. ارائه خدمات پس از فروش عالی می تواند به افزایش رضایت مشتریان و وفاداری آنها کمک کند. خدمات پس از فروش می تواند شامل مواردی مانند ضمانت بازگشت کالا، تعویض کالا، پشتیبانی فنی و غیره باشد.
در این روش، زمانی که مخاطب محصول مورد نیاز خود را در گوگل جستجو میکند، تبلیغ محصول شما بهعنوان یکی از نتایج در صدر جستجو قرار میگیرد. برای استفاده از این نوع تبلیغ باید حساب کاربری خود را در Google Merchant Center ایجاد کنید. هنگامی که مخاطب تبلیغات همسان یا نیتیو را مشاهده میکند، معمولاً تصور میکند که این محتوا پیشنهادهایی از سمت موتور جستجوی گوگل، سایت میزبان یا شبکههای اجتماعی است. تنها با برچسب کوچک “Ad” یا “Sponsored” در گوشه تبلیغ مشخص میشود که این یک محتوای تبلیغاتی است. در این روش، تبلیغات بر اساس عواملی مانند سن، جنسیت، میزان درآمد و سطح تحصیلات به کاربران نمایش داده میشوند. مثلاً یک مؤسسه کنکوری میتواند تبلیغات خود را برای افراد ۱۷ تا ۱۹ ساله هدفگذاری کند تا بیشترین بازدهی را از تبلیغات پولی خود داشته باشد.
تجربه نشان داده است که محتوای تبلیغاتی بومی و غیر مستقیم بازخورد بیشتری دریافت کرده و مشارکت و تعامل کاربران بیشتری را به خود جلب میکنند. شاید بتوان گفت که بهترین نحوه تبلیغ در اینستاگرام، گذاشتن پستهای تبلیغاتی در فید اینستاگرام است. فید اینستاگرام همان صفحهی اصلی حساب کاربری اینستاگرام شما است که پستهای شما تا ابد در آن باقی میمانند و بر خلاف استوریها، بعد از گذشت ۲۴ ساعت پاک نمیشوند. تبلیغات در اینستاگرام نسبت به سایر کانالهای بازاریابی آنلاین، میتواند بازدهی بیشتری داشته باشد. با توجه به نرخ تعامل بالا و هدفگذاری دقیق، تبلیغات در این پلتفرم میتواند نتایج بهتری در بازگشت سرمایه به همراه داشته باشد. در آژانس تبلیغات نکسوس, با تیمی متخصص در بازاریابی دیجیتال و تجربهای غنی در مدیریت کمپینهای تبلیغاتی, به شما کمک میکنیم تا تبلیغاتی اثربخش, متناسب با نیازهای کسب وکارتان طراحی و اجرا کنید.
با سئو در اینستاگرام و فیسبوک، می توانید دیده شدن محتوای خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید. فرایند انتخاب پیجهای مناسب و برقراری ارتباط با آنها بسیار پیچیده و وقتگیر است. به اشتراکگذاری گسترده ویدیوها، احتمال بازدید و مشاهده توسط مشتریان بالقوه را افزایش میدهد. افزایش آمار نصب اپلیکیشن هم از دیگر اهدافی است که از طریق تبلیغات گسترده اینستاگرام محقق میشود.
درج آدرس وبسایت و دیگر شبکههای اجتماعی بههمراه اطلاعات کامل پیج در این بخش به افزایش اعتماد کاربران، افزایش دنبالکنندگان و افزایش تعامل در پست و استوری اینستاگرام منجر میشود. در پاسخ به سوال اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ باید بگوییم که اینستاگرام مارکتینگ یک استراتژی بازاریابی است که در آن برای تبلیغ و ترویج کسب و کارها و برندها از اینستاگرام استفاده میشود. این رویکرد، از قابلیتها و امکانات متنوع این شبکه اجتماعی استفاده میکند تا تعامل با مخاطبان، جذب مخاطبان جدید، ارتقاء برند و افزایش فروش را بهبود بخشد. الگوریتمهای اینستاگرام بر اساس نرخ تعامل به دیده شدن بهتر پستها کمک میکنند. بنابراین هر چقدر نرخ تعامل پیج بالاتر باشد، احتمال موفقیت آن پیج و کسب و کار هم بالاتر است. در این مقاله از کارینو به بررسی راه های افزایش تعامل در اینستاگرام پرداختیم.
شما میتوانید با تهیهی یک مستند کوتاه و جذاب از کسب و کار، کارکنان و محل کار خود و به اشتراکگذاری آن در IGTV ارتباط صمیمانهتری با مخاطبان خود برقرار کرده و اعتماد آنها را جلب کنید. یعنی مخاطب بهجای طی مراحل چرخه بازاریابی درونگرا (جذب، تبدیل، صمیمیت و شوق) به یکباره به مشتری تبدیل میشود. تبلیغات پولی در فروش تاثیر بیشتری دارد و سریعتر از بازاریابی ارگانیک، نتیجه میدهد. تبلیغات در گوگل ادز، تبلیغات در توییتر و تبلیغ در استوریهای یک بلاگر نمونههایی از این نوع بازاریابی هستند.
سادهترین روش درگیر کردن مخاطبان، استفاده از ابزار Question در استوری است. ممکن است این نظر با استفاده از Poll انجام شود که مخاطب پاسخ بله یا خیر بدهد. پس برای افزایش تعامل اینستاگرام، استفاده صحیح از استوری و امکانات آن را به خوبی یاد بگیرید. برای جلب توجه مخاطبان، تبلیغات شما باید به افرادی که در محدوده جغرافیایی شما زندگی میکنند، نمایش داده شود. به عنوان مثال، اگر در اصفهان هستید، نمیتوانید انتظار داشته باشید که مشتریانی از تبریز هستند به شما مراجعه کنند.
این تبلیغات میتوانند شامل تصاویر ثابت، ویدیو، گالری تصاویر (Carousel) یا حتی کالکشنها باشند. تبلیغات فید به طور طبیعی در میان پستهای دیگر کاربران نمایش داده میشود، بنابراین به نظر میرسد که این محتوا جزء پستهای عادی است. طبق تحقیقات، بیش از ۸۰٪ کاربران اینستاگرام حداقل یک برند را دنبال میکنند و ۷۲٪ از آنها پس از دیدن یک محصول در این پلتفرم، اقدام به خرید کردهاند. این نشان میدهد که اینستاگرام نه تنها یک شبکه اجتماعی بلکه یک بازار قدرتمند برای برندها و کسبوکارها محسوب میشود. در دنیای تبلیغات آنلاین، دیگر روشهای سنتی مانند بیلبوردها و تبلیغات تلویزیونی، آنچنان که باید، کارآمد نیستند.
برای این کار باید مخاطبان هدف خود را به خوبی شناسایی کنید و محتوایی جذاب برای تبلیغات ایجاد کنید. کارشناسانی که به صورت فریلنسر با مجموعه پونیشا همکاری دارند میتوانند در این زمینه به شما کمک زیادی کنند. از این کارشناسان میتوانید برای مدیریت پیج، ارتباط با مخاطبان، تولید محتوا، بازاریابی و غیره کمک بگیرید. با در نظر گرفتن اهداف پیج میتوان نسبت تعامل را با المانهایی مانند مجموع بازدید یکتا (Reach) و دیده شدن (Impression) مقایسه کرد. نحوه محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام یک پست به این صورت است که مجموع تعداد کامنت، لایک، ذخیره و بازنشر آن را بر تعداد فالوورها تقسیم میشود.
تولید محتوای باکیفیت و ماندگار نیز نقشی کلیدی در حفظ اعضای جدید ایفا میکند. در نهایت، ارزیابی دقیق نتایج تبلیغات پس از پایان کمپین برای بهبود استراتژیهای آینده, امری حیاتی است. اگر قصد دارید از تبلیغات اینستاگرام برای جذب فالوور استفاده کنید، باید هدفگذاری دقیقی انجام دهید. به عنوان مثال، بهجای تبلیغات برای تمامی کاربران، به دنبال مخاطبانی باشید که علاقهمند به محتوای شما هستند. استفاده از ویژگیهای هدفگذاری اینستاگرام مثل سن، مکان، شغل و علایق میتواند به شما کمک کند تا تبلیغات خود را به افرادی نمایش دهید که به احتمال زیاد فالوور شما خواهند شد. تبلیغات شاپینگ اینستاگرام به شما این امکان را میدهد که محصولات خود را مستقیماً از طریق اینستاگرام به فروش برسانید.
البته انجام تبلیغات به این شیوه هزینههایی مثل دستمزد اینفلوئنسر، هزینه تولید محتوا و هزینههای جانبی مثل هدایا را در پی دارد که نباید از آن غافل شد. دستمزد اینفلوئنسرها به عوامل مختلفی مثل تعداد فالوورها، میزان مشارکت آنها، سطح محبوبیت و مواردی از این قبیل بستگی دارد. از سوی دیگر, تبلیغات در اینستاگرام برای افرادی که به دنبال رشد سریع فالوورها و افزایش دیدهشدن برند خود هستند, گزینهای مناسب و کارآمد است. با برنامهریزی دقیق و انتخاب پیجهای مناسب, میتوان به نتایج چشمگیری دست یافت و به اهداف کوتاهمدت و بلندمدت دست پیدا کرد. در نهایت، تحلیل بازار و تعیین هدفهای واضح, کلید موفقیت در این نوع تبلیغات است و میتواند به رشد و پیشرفت کسب وکارها کمک کند. در مقایسه با سایر پلتفرمهای اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر، اینستاگرام نرخ تعامل بالاتری دارد.
این تنوع به شما کمک میکند تا با صرف هزینههای معقول، به اهداف تبلیغاتی خود دست یابید. مدیریت حرفهای یک کمپین تبلیغاتی شامل نظارت مستمر, بهینهسازی و پاسخگویی به تغییرات در رفتار مخاطبان است. در این مرحله, آژانس تبلیغات نکسوس از ابزارهایی نظیر Facebook Ads Manager و Instagram Insights استفاده میکند تا عملکرد تبلیغات را در زمان واقعی ردیابی کرده و بهبودهای لازم را اعمال کند. اجرای بهینه A/B Testing نیز در این مرحله به کار گرفته میشود تا بهترین نسخه از تبلیغات انتخاب و اجرا شود. با استقبال خوبی که از فضای اینستاگرام برای خرید محصولات شده است تعداد پیج های فروشگاهی در اینستاگرام روز به روز در حال افزایش است. اما آیا همه این پیج ها، فروش و درآمد خوبی دارند؟ مسلم است که برای افزایش فروش باید تعداد فالوورهای واقعی یا به عبارتی تعداد مشتری های خود را افزایش دهیم و این کار ساده ای نیست.
تبلیغات در شبکههای اجتماعی یکی از بهترین استراتژیها برای تأثیرگذاری بر فروش است. پلتفرمهای مختلفی مثل اینستاگرام، یوتیوب، توییتر و پینترست برای تبلیغات در دسترس هستند و شما میتوانید بسته به نیاز کسبوکار و مخاطب هدف خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید. بر اساس دادههای جدید، کسبوکارهایی که از استراتژی چندکاناله استفاده میکنند، نرخ تعامل کاربرانشان تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است. ترکیب پیامک، ایمیل، تبلیغات گوگل و شبکههای اجتماعی، اثربخشی بازاریابی مستقیم را به شکل چشمگیری بهبود میدهد. بسیاری از برندها و کسبوکارها از این پلتفرم استفاده میکنند، به همین دلیل جلب توجه مخاطب و کسب جایگاه برتر در فید کاربران میتواند دشوار باشد. این رقابت میتواند هزینه تبلیغات را افزایش دهد و در نتیجه برندها مجبور میشوند بودجه بیشتری صرف کنند تا به نتیجه دلخواه برسند.
اینجا کلیک کنید