آموزش نوشتن محتوای سئو شده
پورتال ابری سامان 360 چگونه محتوا سئو شده بنویسم؟ 41 نکته کلیدی برای نگارش متن seo شده
میتوانید متن را مستقیماً در دفترچه کپی و جایگذاری (Paste) کنید.4. همانطور که میبینید موتورهای جستجوی Google و Yahoo و Bing برای کاربران بیشتر از سایر موتورهای جستجو شناخته شده هستند. هفتاد تا هشتاد درصد جستجوگران، به لینکهایی که به صورت تبلیغ (با پرداخت پول) توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل، نمایش داده میشوند، نگاه نمیکنند. این دوره که توسط آکادمی WriterZen ارائه شده، به یادگیرندگان درک بنیادی از سئو، اهمیت آن در بازاریابی دیجیتال و بهترین شیوهها برای پیادهسازی مؤثر آن را میدهد. «اصول و بهترین شیوههای سئو» دورهای نوآورانه و جامع است که با دقت طراحی شده تا شما را در دنیای جذاب و حیاتی بهینهسازی موتور جستجو (SEO) راهنمایی کند. انتقال حیاتی بین تحقیقات کلمات کلیدی و برنامهریزی محتوا که برای همه افرادی که در حوزه SEO فعالیت میکنند ضروری است.
کلمۀ کلیدی اصلی همان عبارتی است که میخواهید محتوا را پیرامون آن تولید کنید. این ابزار همچنین میتواند به شما کمک کند تا یادداشتهای خود را در فرمتهای ساختاری سازماندهی کنید. برخی از ابزارهای جدید فرمتبندی در راهنمای دفترچه این امکان را فراهم میکنند که به راحتی سوالات متداول، راهنماهای مطالعه یا جدولهای زمانی را مستقیماً در دفترچه خود ایجاد کنید. اول اینکه یکی از پنج دکمه پیشفرض در بالای راهنمای دفترچه (سوالات متداول، راهنمای مطالعه، فهرست مطالب، جدول زمانی و سند توجیهی) را انتخاب کنید. وقتی نوشتن یادداشت تمام شد، میتوانید روی هر جای صفحه کلیک کنید تا یادداشت دوباره کوچک شود. یادداشت نوشتهشده شما به صفحه یادداشتها اضافه شده و با برچسب سبز “Written Note” مشخص میشود.
این قابلیت میتواند برای متخصصان پرمشغله یا دانشجویانی که قصد دارند هنگام انجام چند کار همزمان اطلاعات جدیدی هم دریافت کنند، بسیار مفید باشد. برای مثال در آزمایش این ویژگی، ما توانستیم به هنگام یک تمرین ورزشی ۷ دقیقهای به پادکستی که این هوش مصنوعی درباره «گزارش بژ فدرال رزرو برای سپتامبر ۲۰۲۴» ساخته بود، گوش دهیم. اگر تاکنون این قابلیت را امتحان نکردهاید، پیشنهاد میکنیم حتما آن را تجربه کنید، از نتیجهاش شگفتزده خواهید شد. هدف روش های سئو این است که هنگام جستجوی کاربران در گوگل و سایر موتورهای جستجو، این موتورها رتبهی بهتری را به مقالهها و محتوای یک سایت اختصاص دهند. اینجوری خواننده راحتتر میتونه با متن ارتباط برقرار کنه و از خوندنش لذت ببره.
برای این کار می توانید یک تقویم محتوایی داشته باشید و در دوره های ماهانه به بروزرسانی محتواهای سایت خود بپردازید. برای بروزرسانی محتواهای سایت خود می توانید از مقاله "بروزرسانی محتوای قدیمی و تاثیر آن بر سئو" استفاده کنید. یکی دیگر از مواردی که در تولید محتوا سئو شده و تمامی مراحل سئو باید به آن توجه داشته باشید، این است که بهتر از رقبای حوزه کاری خود عمل کنید. برای داشتن یک محتوای سئو شده بهتر است از چند منبع استفاده کنید و تمامی مطالبی که فکر می کنید برای کاربر مفید است را به آن اضافه کنید. به این ترتیب محتوای شما کامل تر از رقبایتان خواهد بود و رتبه بهتری نیز دریافت می کنید.
یکی از نوآورانهترین ویژگیهای نوت بوک ال ام توانایی آن در ایجاد پادکستهای شخصیسازیشده با دو صدای مختلف به عنوان دو طرف مکالمه در هوش مصنوعی است که اسناد شما را بررسی میکنند. این ویژگی بیشتر از یک نرمافزار تبدیل متن به گفتار است، چرا که این پادکست یک نسخهبرداری شفاهی نیست. در واقع یک مکالمه بین دو مجری است که نکات کلیدی اسناد و فایلهای شما را مورد بحث قرار میدهند. فرمت این پادکست واقعاً شبیه به گوش دادن به یک پادکست واقعی با دو گوینده واقعی است. یکی از ویژگیهای مهم NotebookLM، توانایی ایجاد یک پادکست سفارشی بر اساس فایلها و اسناد شماست. بهجای اینکه مجبور باشید یک مقاله تحقیقاتی طولانی را مطالعه کنید، میتوانید به مکالمه دو صدای مختلف از هوش مصنوعی گوش دهید که محتوای آن را برایتان خلاصه میکنند.
قصد نداریم چیستی HTML را بررسی کنیم، ولی باید به برخی از مهمترین بخشهای بپردازیم. مولتیمدیا بودن (استفاده از فرمتهای مختلف محتوایی) یکی از راههای بالا بردن کیفیت محتوا است. اگر بلاگپست مینویسید، حتماً در آن از تصاویر مرتبط و کاربردی استفاده کنید. پس میتوان گفت سئو پلی است که مخاطبان هدف را به سایت شما میرساند. بدون این پل، ارزشمندترین محتواها هم دیده نمیشدند و به هدفتان، یعنی جذب مخاطب درست نمیرسید.
درک هدف جستجوی کاربر یه هنره که میتونه تفاوت بزرگی در تجربه آنلاین ایجاد کنه. وقتی کسی توی موتور جستجو یه عبارت رو تایپ میکنه، دنبال جواب مشخصی میگرده. این کار نه تنها به اعتبار متن کمک میکنه، بلکه نشون میده که به اصول اخلاقی پایبندی و برای مخاطبانت ارزش قائلی. از طریق پیوندهی به دیگر مقالات سایت خود، کاربران را مدت زمان بیشتری در سایت نگه خواهید داشت که این امر منجر به کاهش بانس ریت سایت شما میشود. به یاد داشته باشید، هرگز لینک داخلی خرید محصولاتی را که تخفیف دارند، در انتهای مقالات سایت قرار ندهید، زیرا این امر تاثیر منفی بر سایت شما دارد و کاربران را هم دلسرد میکند. اگر خواهان ایجاد یک فهرست عملی طبق این قابلیت گوگل برای سایت خود هستید، میتوانید از جملات کامل که با فعلهایی همچون “نوشتن”، “تحقیق”، “ایجاد” و غیره استفاده کنید.
محتوای سئو شده (SEO Content) به محتوایی گفته میشود که با رعایت اصول بهینهسازی برای موتورهای جستجو نوشته شده و در عین حال نیازهای کاربران را برآورده میکند. در این مقاله از کلاسیتو، گامبهگام توضیح میدهیم که چگونه میتوانید یک محتوای سئو شده بنویسید که هم برای گوگل و هم برای کاربران جذاب باشد. البته در این بین وب سایت شما باید به خوبی طراحی شده و دارای یک رابط کاربری عالی باشد، همچنین تمام موارد فنی که باعث رتبه بندی بهتر سایت می شوند را نیز پوشش داده باشد. اما همانطور که گفته شد، بدون تولید محتوای با کیفیت خوب، سایت شما در موتورهای جستجو شانسی ندارد. تا این مرحله از کار یاد گرفتید اصلیترین نکات در تولید محتوای سئو شده چیست و هرکدام چه اهمیتی در بهبود رتبه صفحه دارند. در ادامه یاد میگیرید چطور محتوای صفحه را برای کاربر بهینه کنید.
در بخشهای بعدی، هریک از مراحل بالا و اقدامات لازم برای هرکدام را بهطور دقیق بررسی میکنیم. ابتدا بهسراغ اقداماتی میرویم که قبل از نوشتن محتوا باید انجام دهید و کار را با تهیه فهرست از موضوعات مهم آغاز میکنیم. ابتدا همه عنوان ها را بنویسید (به یاد داشته باشید که از کلمات کلیدی هدف در آنها استفاده کنید)، و هر قسمت را به ترتیب انجام دهید. ابزارهای زیادی برای کمک به شما در یافتن کلمات کلیدی رقابتی وجود دارد. آیا قصد شما فروش محصولات و سرویس هایتان به کاربران است؟ برای دست یافتن به این هدف می بایست کاربران را از طریق دکمه های فراخوانی برای اقدام (CTA) در دل محتوا به بخش های فروش سایت هدایت کنید.
برای تصمیم گیری درباره محتوا به صورت دسته جمعی میتوانید از طوفان فکری یا Brainstorm استفاده کنید، اینگونه محتوایی جذاب تولید خواهید کرد. هنگامی که پستها را برای پاسخدهی به سؤالات مخاطبان خود تنظیم میکنیم، گوگل به نفع ما عمل میکند و پستهای ما را جز برترین پستها در موضوع تولید شده قرار میدهد. اگر تمایل دارید، بدانید مخاطبان شما به دنبال چه هستند، ضروری است به بررسی کلمات کلیدی بپردازید. سایتهایی مانند Ahrefs و Woorank میتوانند به شما در این زمینه کمک کنند. در این ویدیو توضیح می دهد که آناتومی و ساختار یک صفحه چگونه باید باشد تا از نظر سئو داخلی برای بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو عالی باشد.
کلمات کلیدی عباراتی هستند که کاربران در موتورهای جستجو تایپ میکنند تا اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند. استفاده از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner، Ubersuggest و Ahrefs میتواند به شما کمک کند تا کلمات کلیدی مرتبط و پرجستجو را پیدا کنید. اگر به عنوان فریلنسر کار می کنید، می توانید برای بسیاری از مشاغل درخواست دهید. اگر سئو سایت خود را انجام می دهید، یادگیری نحوه نوشتن محتوای سئو شده باعث می شود محتوای شما در گوگل پیدا شود. چیزی که نباید فراموش کنید این است که همیشه کاربر را در اولویت قرار دهید. محتوای سئو شده نه تنها به بهبود رتبهبندی در نتایج جستجو کمک میکند بلکه تجربه کاربری را نیز بهبود میبخشد.
محتوای سئو شده، محتوایی است که با هدف جذب ترافیک موتورهای جستجو ایجاد میشود و با استفاده از تکنیکهای سئو برای موتور جستجو بهینه شده تا در نتایج رتبه بگیرد. در نهایت، ویژگی alt تصویر که برای توصیف تصاویر برای افراد کم بینا و یا در صورت لود نشدن تصویر برای مخاطب و برای درک بهتر موتورهای جستجو استفاده می شود. ایجاد «فهرست مطالب» (Table of Contents) در ابتدای محتوا، دید کامل و پیشنمایشی از بخشهای مختلف محتوا در اختیار کاربر قرار میدهد. این موضوع کمک میکند کاربر خیلی سریع روی عنوان یا بخش موردنیاز خود کلیک کرده و به آن بخش هدایت شود. در مجله فرادرس، در ابتدای همه بلاگپستها ازجمله همین مطلب، فهرست مطالب را میبینید تا در جریان مطالبی که در صفحه به آنها پرداخته شده، قرار بگیرید. در گذشته، این کار با هدف افزایش «چگالی کلمه کلیدی» (Keyword Density) در محتوا انجام میشد.
از اصطلاحات، جناس (کلمات همجنس) و ارجاعات فرهنگی خودداری کنید زیرا این موارد ممکن است توسط مخاطبین و موتورهای جستجو به اشتباه تفسیر شوند. آخرین چیزی که می توانید از رقبای خود قرض بگیرید و استفاده درست کنید، کلمات کلیدی است که آنها در محتوای خود استفاده کرده اند ولی شما از آنها در نوشته های خود استفاده نکرده اید. اما اگرچه تطبیق کلمات کلیدی به صورت دقیق، امروزه به اندازه گذشته مهم نیستند، ولی شما هنوز هم باید از برخی از آنها استفاده کنید تا مطمئن شوید که گوگل می داند محتوای شما در چه موردی است. مزیت پلنر گوگل ( Keyword Planner) این است که مجموعه ای از ایده های جایگزین کلیدواژه یا کلمه کلیدی اصلی را هم به ما ارائه می کند. به این ترتیب می توانید بررسی کنید که آیا تنوع کلمه کلیدی شما واقعاً بیشترین جستجو را داشته است یا خیر و اگر چنین نیست، به یکی دیگر تغییر دهید و کلمه بهتری انتخاب کنید. در ادامه چک لیست نوشتن محتوای سئو شده را برای شما توضیح می دهیم با “آژانس دیجیتال مارکتینگ انجام سئو” همراه باشید.
این کار باعث ایجاد یک پل ارتباطی بین نویسنده و خواننده میشود و تعامل بیشتر را تسهیل میکند. برای اینکه کلاسترهای محتوایی شما مؤثر باشند، هر محتوای فرعی باید به صفحه اصلی یا “صفحه ستون” لینک داده شود. این صفحه ستون به عنوان منبع اصلی اطلاعات عمل میکند و لینکهای داخلی به زیرموضوعات مختلف را شامل میشود. پرداختن به نقاط درد مخاطب نه تنها به جذب توجه آنها کمک میکند، بلکه اعتمادسازی نیز میکند. وقتی مخاطبان ببینند که شما مشکلات آنها را درک میکنید و راهحلهایی برای آنها دارید، احساس میکنند که شما در کنارشان هستید و به آنها اهمیت میدهید.
قطعاً این موارد عجیبوغریب با ادامه توسعه این محصول بهبود خواهند یافت. کافی است گزینهای را انتخاب کنید که حاوی اطلاعات موردنظر شماست و سند خود را بارگذاری کنید. مجموعه گسترده و متنوعی از فایلهای صوتی رایگان در رادیو متمم ارائه شده که میتوانید هر یک از آنها را دانلود کرده و گوش دهید. همچنین در صفحههای دوره MBA و توسعه فردی میتوانید با دوره های آموزشی متمم بیشتر آشنا شوید. جستجو بر روی موبایل طی سالهای اخیر همواره روندی افزایشی داشته و از سال ۲۰۱۵ به بعد، سرچ موبایل از سرچ دسکتاپ بیشتر شده است. همچنین در حال حاضر، سهم دسکتاپ در میان ابزارهای اتصال به اینترنت در سطح جهان کمتر از ۵۰ درصد است (منبع).
روش یادگیری خود را با کلاسیتو تغییر دهید، با ابزارها و منابع پیشرفتهای که به شما کمک میکنند به اهداف خود برسید و پتانسیل خود را به حداکثر برسانید. هیچ دلیلی برای نوشتن یک مقاله ۳۰۰۰ کلمه ای وجود ندارد، وقتی بتوانید نتیجه ای مشابه را از یک مقاله ۱۵۰۰ کلمه ای به دست بیاورید. برای آموختن این مطالب، تا انتهای آموزش سئو نویسی با من همراه باشید. ما در سایت بهارمن به یادگیری هر مهارتی که به شکوفایی و بهار زندگیمان کمک کند، میپردازیم. آنها به ما نشان میدهند که هر بخش از یک مطلب یا یک مقاله راجع به چه موضوعی است.
همچنین سعی کنی در صورت امکان در پست خود حداقل یک لینک خارجی هم اضافه کنید. اگر ایدههای موثر و کارآمد درباره کلمات کلیدی مورد استفاده ندارید، یا همواره ذهنتان کلمات کلیدی زیادی را شناسایی نمیکند، میتوانید از محتواهای رقبایتان الهام بگیرید. البته ابزارهایی هم برای شناسایی کلمات کلیدی و رتبه بندی آنها وجود دارند، که میتوانید از آنها برای ارتقای سایت تجاری خود بهره ببرید. یکی از این ابزارها، SEMRush است، که برای رتبه بندی کلمات کلیدی، بررسی نتایج جستجو کلمات کلیدی، ترافیک سایت و غیره مورد استفاده قرار میگیرد. بهتر است، برای شناسایی کلمات کلیدی مورد نیاز کاربران خود را جای آنها قرار دهید، تا اینگونه بدانید آنها به دنبال چه هستند. همچنین، گوگل ترند برای شناسایی کلمات کلیدی معروف و ترند شده میتواند به شما کمک کند.
اگه اطلاعات زیادی داری که میخوای به اشتراک بذاری، میتونی اونها رو به صورت لیست ارائه بدی. سازماندهی محتوا برای خوانایی یکی از کلیدهای موفقیت در نوشتن است. وقتی محتوایی رو مینویسی، هدف اینه که خواننده به راحتی بتونه اطلاعات مورد نظرش رو پیدا کنه و از خوندن لذت ببره. برگرد و ببین کجاها میتونی کلمات کلیدی رو اضافه کنی بدون اینکه متن غیرطبیعی به نظر برسه. اینطوری متن هم خوانا و جذاب میشه و هم کلمات کلیدی بهطور هوشمندانه توش جا میگیرن.
قبل از انتشار هر محتوا می بایست اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی اصلی در قسمت ابتدایی متن وجود داشته و از کلمات کلیدی متشابه در ادامه محتوا استفاده شده باشد. بعد از آن به زیبا سازی محتوا پرداخته و خوانایی آن را برای کاربران بهبود ببخشید. سپس تا آنجا که می توانید آن را در دیدگان کاربران زیادی قرار دهید. به عبارت دیگر هدف کاربران از جستجوی این عبارت، خواندن تعریف دقیقی از سئو داخلی است. اگر به پست سایت ما که رتبه یک گوگل را در این عبارت در اختیار دارد توجه کنید، مشاهده خواهید کرد که ما در محتوای این پست پاسخ دقیقی به این سوال داده ایم. قبل از انتشار هر نوع پستی در وبسایت، می بایست ابتدا از نیت اصلی کاربران برای پیدا کردن محتوای پست مورد نظرتان آگاه شوید.
در حقیقت پرسونا به شما کمک میکند حدس بزنید مخاطبان هدف کسب و کار شما زمانی که بهطور مستقیم در مورد محصولات و خدماتتان جستجو نمیکنند، به دنبال پیدا کردن چه اطلاعاتی هستند. با اینکه حقیقت این موضوع کاملا روشن است، اما نبایست صرفا به خاطر نوشتن محتوای بلند، متن ها را به صورت بی معنی و اسپم نوشته و کیفیت آن را از یاد ببرید. فرض می کنیم که شما قصد نوشتن محتوایی درباره موضوع سئو داخلی چیست دارید. اولین قدم جستجوی این عبارت در موتور جستجوی گوگل و مشاهده نتایج آن است. افرادی که بیان میکنند نمیتوانند تولید محتوا کنند باید بدانند که برای هر چیزی امکان تولید محتوا وجود دارد. لینکهای داخلی آن دسته از لینکهایی هستند که درون وبسایت شما قرار دارند و تأثیر بسیار زیادی در سئو وبسایت شما دارند.
اگر بخواهید متن پاراگرافها را جاستیفای کنید که نوشتهها از دو طرف برابر باشند میتوانید از دکمه Alt+Shift+J استفاده کنید. ممکن است سال بعد قواعد بازی تغییر کند و نکاتی که تا اینجا بررسی کردیم دیگر کارآمد نباشند! مثلاً شاید کلمات کلیدی کلاً ارزش خود را از دست بدهند؛ خب لازم است ما هم این مقاله را ادیت کنیم و بخش مرتبط به کیوردها را حذف کنیم. برای اینکه مطمئن شوید محتوایتان اصول سئو را رعایت و خوشایند موتورهای جستوجو را جلب میکند، باید نکاتی را رعایت کنید؛ منظورمان 12 نکتهای هستند که در این بخش آنها را بررسی میکنیم. چنین محتوایی باید خوانایی خوبی داشته باشد؛ بهعلاوه، خلق ارزش برای مخاطب هم اهمیت بسیار زیادی دارد.
گوگل هر یک ثانیه بیش از عنوان کلیدی مورد جستجو را مدیریت میکند. اما با این فعالیت دقیق گوگل، امکان اینکه مطالب بهینه سازی و ویراستاری نشده و غیره به رتبه بالایی برسند، کاهش مییابد. برای اینکه در مقابل رقبایتان قد علم کنید ضروری است بدانید چگونه از مطالب و عباراتی که کاربران به جستجوی آن میپردازند، به نفع خود استفاده کنید. در اینجا قصد داریم همین استراتژی را در تولید محتوای سئو شده استفاده کنیم. پس از انتشار محتوا، مهم است که اقدامات تبلیغاتی و بهینهسازی انجام شود.
پررنگ شدن این واژه ها، چشم ها را به خود جلب می کند و ممکن است مخاطب وب سایت را ترغیب کند که به جای پیمایش، روی آن کلیک نماید. با این حال، اگر شخصی به دنبال آن کلمه یا عبارت مورد نظر باشد، آن کلمات برایش پررنگ خواهند بود. بسته به نوع محتوا می توانید داده های ساختار یافته مرتبطی را برای توصیف هر چه بهتر آن استفاده نمایید. اسکیماهای متنوعی برای مطالب، ویدئوها، پادکست ها، محصولات، دستور تهیه غذا، نقدها و دیگر انواع محتوا وجود دارد. باید دقت داشته باشید که از کلمات تکراری و یا کلمات کلیدی بهصورت تکراری برای تصاویر استفاده نکنید. اگر بخواهید این حالت روی تمام متن اعمال شود باید ابتدا Ctrl+A را انتخاب کنید.
محتوای شما باید از هر نظر کامل باشد و به سوالات کاربران پاسخ دهد، به صورتی که کاربر با خواندن مطلب شما نیاز به محتوای دیگری پیدا نکند. بعد از تولید محتوای سئو شده و ترویج آن در شبکههای اجتماعی و خبرنامههای ایمیلی باید به سراغ دریافت بکلینک برای آن بروید. بکلینک به لینک خارجی گفته میشود که وبسایتهای دیگر به طرف وبسایت شما ایجاد میکنند و اعتبار و قابلاطمینان بودن محتوای آن را اثبات میکند. گوگل بر اساس تعداد و کیفیت بکلینکهای دریافتی صفحات وب، رتبه آنها را در صفحه نتایج ارتقا میدهد. بههمین دلیل هرچه بتوانید بکلینکهای بیشتری برای وبسایت دریافت کنید، احتمال قرار گرفتن در جایگاههای بالای SERP بیشتر است.
پس این واقعیت را بپذیرید که استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی در صفحه قرار نیست رتبه بالاتری در صفحه نتایج به شما بدهد. اگر سایتتان تازه تأسیس است و اعتبار چندانی نزد موتورهای جستوجو ندارد، بهتر است تمرکزتان را روی کلمات کلیدی دمبلند یا long-tail keyword بگذارید. منظور از این عبارت، نوشتن محتوایی است که هدفش تصاحب جایگاههای بالای صفحۀ نتایج موتورهای جستوجو است. شما با روشهای نوشتن برای سئو سایت آشنا شده اید، این روشها برای تدوین محتوا سئو شده کاربردی هستند. شما میتوانید با استفاده از آنها به بهبود سئو سایت خود کمک کنید و مخاطبان بیشتری را به سایت جذب کنید.
اما بک لینک به لینکهایی اطلاق میشود که از سایتهای خارجی به سایت شما داده می شوند. بک لینکها به عنوان یک عامل ارزیابی کیفیت و اعتبار سایت در چشم موتورهای جستجو در نظر گرفته میشوند. برای بهبود سئوی متن خود، سعی کنید از برخی از کلمات کلیدی طولانی یا همان لانگ تیل ها در زیرعنوان های خود استفاده کنید. صفحه ای که به رتبه یک میاد حتما کاربران در اون صفحه مدت زمان زیادی را سپری کردند و جذابیت دارد. سعی کنید وبسایت خود را بهینه سازی کنید تا با سرعت بالاتری بارگذاری شود. استفاده از تصاویر و ویدیوهای مرتبط میتواند به جذابیت محتوای شما افزایش دهد و به شما در سئو کمک کند.
مهندسی درخواست یا پرامپت انجینیرینگ، تنها مختص به ChatGPT نیست. اگر آنچه که میخواهید در مورد آن تحقیق کنید را به طور واضح به هوش مصنوعی ارائه دهید، میتوانید بیشترین بهره را از هر مدل زبان بزرگ (LLM) من جمله NotebookLM بگیرید. هنگام پرسیدن از NotebookLM، مطمئن شوید که سوالات شما واضح و مشخص هستند. پرسیدن سوالات مبهم میتواند منجر به پاسخهایی کلی یا کمفایده شود. طراحی سوالات دقیقتر به هوش مصنوعی این امکان را میدهد تا پاسخهایی متمرکز که با نیازهای شما همراستا باشد، ارائه دهد. همانطور که میبینید، این کار یک یادداشت جدید در صفحه یادداشتهای ما با برچسب آبی “Saved Response” ایجاد کرد.
وجود تصاویر، ویدیو و یا هر محتوای بصری دیگر، مدت زمان ماندگاری کاربر در صفحه را افزایش می دهد. از نظر گوگل هر چقدر مدت زمان ماندگاری کاربر در صفحه بیشتر باشد، یعنی محتوا برای او مفید بوده است. استفاده از تصاویر و ویدئو ها علاوه بر افزایش مدت زمان ماندگاری کاربر باعث رضایت بیشتر کاربران می شود. تردیدی نیست محتوایی که فقط متن خالی باشد باعث خستگی کاربر می شود. در هر جایی که می بینید توده متن هست، تصویر قرار دهید، هر جایی که نیاز به انتقال بهتر مطلب است، از ویدیو استفاده کنید. این عوامل دستبهدست میدهند و باعث میشوند گوگل محتوای شما را نبیند.
در آموزش تحقیق کلمات کلیدی به صورت کامل به استراتژی سئو و یافتن کلمات کلیدی مناسب پرداختیم. لینک سازی داخلی به معنی ایجاد لینک به صفحات دیگر وبسایت خودتان و لینک سازی خارجی به معنی ایجاد لینک به وبسایتهای دیگر است. قبل از شروع به نوشتن، باید کلمات کلیدی مرتبط با موضوع خود را پیدا کنید. شما میتوانید از ابزارهای رایگان مانند Google Keyword Planner برای پیدا کردن کلمات کلیدی استفاده کنید. گوگل یک سری برچسب خاص دارد که به آن دادههای ساختاریافته میگویند.
درنتیجه شما باید تلاش کنید سه تا چهار مورد از موارد مهمی که حس میکنید در رابطه با محتوای شما کاربرد دارد را در این قسمت وارد کنید. در مثالی دیگر اگر شما جمله “همچنین کتاب قدرت عادت اثر دارن هاردی است” را در متن نوشته خود بهکار ببرید میتوانید کلمه قدرت عادت را به کتاب قدرت عادت لینک بدهید. برای اینکه بتوانید لینک بدهید باید کلمه موردنظر خودتان را انتخاب کرده و در نوارابزار روی گزینه گذاشتن پیوند کلیک کنید. زمانی که شما این کار را انجام دهید در زیر تصویر عبارتی نوشته خواهد شد. در چنین حالتی این تصاویر ALT دارند و این کار برای سئو بسیار مفید است.
به همین راحتی میتوانید ببینید، رقیب شما با این عبارت کلیدی یک صفحه خاص را تولید کرده است یا نه و به این شکل میزان رقابت را بسنجید. این نگاهی هست که گوگل به صفحات زامبی شما دارد و مسلما برای سایت شما خوب نیست. در حالی که برای بروزرسانی محتوا نیاز به هزینه مجدد ندارید و فقط باید مقاله های قبلی خود را سئو کنید. روش های مختلفی برای استخراج عبارات کلیدی که کاربران شما سرچ میکنند وجود دارد. فرض کنید در حال سئو یک صفحه هستید و میخواهید با کلمه “ماتریکس” رتبه بگیرید.
در ادامه مسیر و همزمان با بهبود ترافیک وبسایت، میتوانید به رتبه گرفتن برای کلمات کلیدی پررقابتتر هم برنامهریزی کنید. نوشتن محتوای طولانی یکی دیگر از روش های محتوای سئو شده می باشد. سعی کنید حداقل برای هر محتوایی که تولید می کنید حداقل 1000 کلمه باکیفیت بنویسید. نوشتن محتوای طولانیتر همچنین به شما این آزادی را میدهد که اطلاعات را به روشهای مختلفی مانند فهرستها و جداول ارائه دهید. شما باید اطلاعات زیادی را در هر صفحه قرار دهید، و داشتن چند روش متنوع برای ارائه اطلاعات می تواند هم برای افراد و هم برای موتورهای جستجو مفید باشد. در واقع می توان گفت؛ سئو نویسی برای کمک به رتبه بهتر محتوا در گوگل و جذب ترافیک بیشتر انجام می شود.
علاوه بر این، باید جملاتی که مورد استفاده قرار میدهید، در راستای پاسخ به یک سوال یا چالش جستجو شده باشند. در واقع این بخش در گوگل، به سوالاتی که ممکن است کاربر حین مراجعه به وبلاگ شما داشته باشد، پاسخ میدهد. به عنوان مثال، اگر عبارت “چگونه باید یک پست وبلاگ بنویسم؟” را جستجو کنیم، به پاسخ متناسب با این سؤال متناسب مواجه میشویم. بله، هرچیزی که باعث کاهش بانس ریت شود و باعث افزایش ماندگاری کاربر در سایت شود در سئو محتوا موثر است که CTA هم یکی از آنهاست. برای این کار شما باید یک تحقیقات کلمات کلیدی بر روی لانگ تیل کیورد ها انجام دهید.
به گفته مت کات یکی از مدیران گوگل، آدرس 3 یا 5 کلمه ای برای گوگل مطلوب است. همچنین وجود کلمه کلیدی در url ضروری است، اگر از url های انگلیسی استفاده می کنید، باید ترجمه کلمه کلیدی اصلی را در آن بکار ببرید. تولید و بهینهسازی محتوای آنلاین در فضای وب کمک میکند بیشتر در معرض دید مخاطبان قرار بگیرید. برای درک بهتر این جمله، اول باید دلایل تولید محتوای آنلاین را درک کنید. در صفحات وب، متن عنوان اصلی صفحه که پس از کلیک روی لینک آن در صفحه نتایج در بالای صفحه به کاربر نمایش داده میشود، باید در تگ H1 قرار بگیرد.
ادغام لینکهای داخلی مرتبط در محتوای وبسایت، یکی از بهترین راهها برای بهبود تجربه کاربری و ارتقای سئو است. لینکهای داخلی، پیوندهایی هستند که صفحات مختلف یک سایت را به هم متصل میکنند. این لینکها به کاربران کمک میکنند تا به راحتی به اطلاعات مرتبط دسترسی پیدا کنند و مدت زمان بیشتری را در سایت بگذرانند. آیا در هر پستی که منتشر میکنید، از توضیحات متا استفاده میکنید؟ اگر پاسخ شما “منفی” است، احتمالاً باید در این زمینه تجدید نظر کنید. توضیحات متا یکی از روشهای تاثیرگذار برای افزایش رتبه بندی سایت شما در موتور جستجو گوگل است. و از آنجایی که احتمالا بدانید، توضیحات متا جمع بندی درباره متن تولید شده در 1-3 جمله است.
برخلاف چت جی پی تی، NotebookLM همچنان بر روی اسناد و فایلهای خاصی که شما آپلود کردهاید تمرکز دارد. در واقع نوت بوک ال ام به نوعی یک هوش مصنوعی برای چت کردن با PDF هم محسوب میشود. در سالهای اخیر، بسیاری از ابزارهای یادداشتبرداری ویژگیهای هوش مصنوعی را به محصولات خود اضافه کردهاند. اما هوش مصنوعی NotebookLM از این جهت منحصربهفرد است که کاملاً بر پایه هوش مصنوعی ساخته شده. حس شما به هنگام استفاده از هوش مصنوعی نوت بوک ال ام این گونه است که گویی یک فرد باهوش شریک شماست و همراه با شما فایلها و مدارکتان را میخواند. نوت بوک ال ام میتواند نکات کلیدی مقالات حجیم را جدا کند، خلاصههایی مختصر ارائه دهد و به شما در یادگیری سریعتر مطالب کمک کند.
برای مثال، عنوان آنها ترغیبکننده است، میتوانید عبارت مورد جستجوی خودتان را در بخشهای مختلف صفحه ببینید و از همه مهمتر اینکه پاسخ سوال خود را در آنها پیدا میکنید. محتوای سئو شده محتوایی است که بر اساس اصول سئو نوشته و بهینهسازی شده و کاربران بهخوبی با آن تعامل میکنند. در این مطلب از مجله فرادرس یاد میگیرید محتوای سئو شده چیست و برای تولید آن چه نکاتی را باید رعایت کنید. یکی از قوی ترین فاکتورها برای قرار گرفتن سایت در نتایج برتر گوگل، محتوا است. محتوا برای اینکه دیده شود و بتواند در نتایج گوگل رتبه بگیرید باید از همه نظر عالی باشد. به این ترتیب با سرچ کلمات کلیدی توسط کاربران، گوگل محتوای سایت ما را به او نشان دهد.
و در آخر برای این که جذابیت محتوای خود را چند برابر کنید، میتوانید از داستانها، مثالها، تجربههای شخصی و... بنابراین، بهتر است به نگارش پستهایی بپردازید که سایتهای دیگر تمایل به پیونددهی به آنها داشته باشند. حتی، شما میتوانید از اطلاعات منحصر به فردی از قبیل انتشار دادههای شخصی مانند افکارتان، اینفوگرافیکها، حقایق کلی و غیره برای رسیدن به این هدف استفاده کنید. خوشبختانه، شما میتوانید با ارسال عکسهای مناسب در حجم کم، تغییری در سرعت سایتتان ایجاد نکنید. به این منظور، هنگامی که عکسی را برگزیدید، میتوانید از نرم افزارهای فشرده سازی رایگان مانند Squoosh.app برای فشرده شدن عکسها استفاده کنید.
به عبارت دیگر می بایست بفهمید که کاربران از جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر شما چه قصدی داشته و به دنبال چه نوع محتوایی هستند. اگر از گوگل به سایت ما و مشخصاً این بلاگپست رسیده باشید، احتمالاً عبارت محتوای سئوپسند، تولید محتوای سئو شده یا عباراتی از این دست را سرچ کردهاید. نوشتن برای موتورهای جستجو به معنای تنظیم متنهای بیمعنی، تزریق بیخاصیت کلمات کلیدی در متنها، ارائهی لینکهای بدون کاربرد، وادار کردن کاربران به کلیک و کارهایی از این دست بود. این یک راهکار ساده اما فوقالعاده مؤثر برای جذب بیشتر مخاطبان و تولید محتوای بهینه است. تصاویر نه تنها جذابیت بصری ایجاد میکنند، بلکه میتوانند پیام شما را واضحتر و جذابتر منتقل کنند.
اینگونه شما به درستی از کلمات کلیدی در متن تولیدی خود استفاده کرده اید، و موتور جستجو گوگل هم سایت شما را متناسب با کلمات کلیدی به کار برده شده، به نمایش می گذارد. علاوه بر این، تجربه کاربر از مطالعه پستهای شما رتبه بندی خوبی از سایتتان به نمایش خواهد گذاشت. اولین اصل از اصول نوشتن محتوای سئو شده و اولین قدم قبل از نوشتن محتوای جدید این است که تصمیم بگیرید کدام کلمات کلیدی را هدف قرار دهید. این فرآیند به عنوان تحقیق کلمات کلیدی شناخته می شود و به یک دلیل ساده، بسیار مهم است. شما باید محتوایی را پیرامون موضوعاتی بنویسید که افراد جستجو می کنند و تحقیقات کلمات کلیدی به شما این را می گوید. در این مطلب گفتیم تولید محتوا سئو چیست و شما را با سئوی محتوا آشنا کردیم.محتوای سئو شده مهم ترین بخش سئو داخلی محسوب می شود.
در مجموعه درسهای SEO چیست در متمم میکوشیم مبانی کلی سئو، کاربردها و نکات کلیدی در آن را خدمت شما ارائه کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید مقاله مهارت های لازم برای شروع محتوا نویسی؟ را مطالعه فرمایید. من شخصا این شغل را از هر جنبهای دوست دارم و شغل رویایی من است. همیشه یک گوشه دنج پیدا میکنم و شروع به نوشتن میکنم و یک موسیقی ملایم در پس زمینه دسکتاپ همراهیم میکند. قلابها و فراخوانهای اقدام (CTA) جذاب، ابزارهای مهم در ایجاد ارتباط مؤثر هستند.
منبع